Браншови новини

» » Пивоварни отварят врати, за да представят производствения си процес

Пивоварни отварят врати, за да представят производствения си процес

Проведе се първият тур от Националната бирена академия

Пивоварни отварят врати, за да представят производствения си процес

Какви са спецификите на пивопроизводството, как технолозите приготвят кехлибарената напитка и какви са новостите в бранша, бяха само част от темите по време на първия тур от Националната бирена академия. Инициативата на Съюза на пивоварите в България стартира от великотърновската пивоварна Бритос в навечерието на 6-ия й рожден ден. Медии и гости, наблюдаваха отблизо производствения процес, въведените иновации и добрите практики в производството.

Бритос е независима, семейна пивоварна, открита през 2012 година в гр. Велико Търново, в сътрудничество с Берлинския Институт по Пивото – VLB, който отговаря за контрола на качеството в пивоварната. Фабриката е изградена само за осем месеца, а инвестицията е над 20 млн. лв. Разположена е на 13 декара, а инсталацията е едно от най-модерните и високотехнологични съоръжения на Балканския полуостров. Днес само 36 човека произвеждат годишно около 190 000 хектолитра бира, което е почти двойно по-високо от средната производителност на пиво в Европа.

 „Постоянно инвестираме в нови машини, имаме и нова линия за стъкло. Безкомпромисното качество и уникалните рецепти, които сами създаваме са най-голямото ни оръжие в бизнеса.“ , коментира Христо Попов, изпълнителен директор на пивоварната.

Основният бранд на компанията – Бритос, се предлага в търговската мрежа в цялата страна, но има най-силно присъствие в Гърция и Кипър. Новата разновидност Бритос опушена  е отличена със златен медал през 2017 г. от най-авторитетната в света класация за качество Mond Selection в Брюксел. Горещата новина от вчера е, че стартира производството на новото пиво Hoppy Blond, което гостуващите медии на събитието имаха удоволствието да опитат първи.

Медиите бяха запознати в дълбочина с цялостния процес на производство от собствениците на компанията семейство Габриела и Христо Попови, както и от главния оперативен директор Антон Ненов, който има рекорден 40 годишен опит в пивоварната индустрия. Характерно за Бритос е, че всички нива от производството са в една сграда като всички процеси са напълно автоматизирани. Оборудването е от най-висок клас и е доставено  от Германия и Белгия. Процесът минава през смилане на малца, майшуване, изцеждане и варене, ферментация и отлежаване, филтрация, успокояване на пивото и накрая бутилиране като всички операции са под един покрив. Тази цялостност дава възможност за пълен контрол върху качеството и увереност в безупречните характеристики на крайния продукт.

След Бритос, в рамките на Националната бирена академия ще бъдат посетени още няколко от пивоварните компании в страната. Целта на инициативата е да покаже пред широката общественост и любителите на бирата производствения процес, новите технологии - машини, бутилиращи линии, опаковки и екосъобразни практики, иновациите, както и стриктните процедури, благодарение на които крайния продукт е висококачествен и успешен на пазара.

„Кредото на пивоварната индустрия е “Гордеем се да сме прозрачни”. То е израз на желанието ни да представяме пълна информация, както за съставките и хранителната стойност на бирата, така и за производствения процес в реални условия. Посещенията на медиите по пивоварните са част от инициативата в тази посока.“, беше категорична Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

Зад всяка иновация стоят сериозни вложения и високите компетенции на човешките ресурси в пивоварната индустрия. През миналата година капиталовите инвестиции в бранша надхвърлят 41 милиона лева; произведени са над 5 милиона хектолитра пиво, а платеният акциз е 80 милиона лева. Общо членовете на Съюза на пивоварите произвеждат 98-99% от бирата в страната.

 

За Съюза на пивоварите в България:

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната „Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг  България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД  и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.

За повече информация моля вж. www.pivovari.com

За контакти:

Милица Крайнова
Агенция Knowbox
М: +359 888 47 46 46;
Е-mail: militza.kraynova@knowbox.bg

Съюз на пивоварите в България
Тел: 02/ 989 40 24
E-mail: ubb@i-n.net


07.06.2018