04.04.2024

Германия спира въздушната поща на вътрешни писма заради изменението на климата

Вътрешните полети вече няма да се използват за транспортиране на писма от националния пощенски превозвач на Германия. Ходът на Deutsche Post отразява намаляващото значение на кореспонденцията и позволява да подобри отпечатъка си върху околната среда, съобщава euronews.com.

След 63 години, последните самолети, превозващи писма между Северна и Южна Германия, управлявани от подразделението на Lufthansa Eurowings и Tui Fly, летяха за последен път през нощта на 28 март по маршрутите Щутгарт-Берлин, Хановер-Мюнхен и Хановер-Щутгарт.

Писмата между тези дестинации вече ще се транспортират по шосе, което позволява на компанията да намали свързаните с транспорта емисии на въглероден диоксид по маршрутите с над 80 процента.

Във времена на изменение на климата, въздушната поща за вътрешни писма в Германия вече не може да бъде оправдана – също и защото вече няма същата спешност, както през миналите десетилетия“, коментира Марк Хитшфелд, главен оперативен директор на германската компания майка на DHL Group, отдел за поща и колети.

Нови правила за доставяне на писма

Проектозаконодателство, одобрено от германския кабинет през декември, което все още се нуждае от одобрение от парламента, има за цел да намали натиска върху Deutsche Post да доставя бързо писма, което ще му позволи да намали и разходите.

Понастоящем пощенската служба трябва да достави най-малко 80 процента от писмата в работния ден след изпращането им. Според новите правила, тя ще трябва да достави 95 на сто до третия работен ден.

Германските вътрешни пощенски полети започнаха през септември 1961 г. Както обемът на пощата, превозвана по въздуха, така и броят на обслужваните дестинации са намалели драстично от средата на 90-те години на миналия век.

Къде другаде в Европа все още се използва вътрешна въздушна поща?

По-голямата част от пощата в рамките на ЕС се изпраща с въздушна поща, освен ако пътният или железопътният транспорт не е по-бърз. В Обединеното кралство например около пет процента от вътрешната поща се транспортира по въздух.

Според последния доклад на Royal Mail ESG, осемнадесет маршрута – представляващи 50 процента от емисиите във въздуха – могат да бъдат премахнати с по-голяма гъвкавост в прозорците за доставка в офиса на местоназначението.