1. Работодатели
tourism.government.bg – Министър Милошев: Сезонният характер на работата е сред основните причини за дефицита на работна ръка
Публикувана: 20.04.2024 12:40
Министърът на туризма проведе среща с представители на хотелиерския бранш „Сезонният характер на работата е сред основните причини за дефицита на работна ръка. Трудностите при издаването на работни визи и разрешителни за работа на лица от трети страни, от отговорните за това институции у нас, също оказва негативно влияние в процеса при наемане на работници за бранша“, каза министърът на туризма Евтим Милошев по време на срещата си Българска асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели и Хотелски форум. От организациите посочиха, че освен посочените причини, за браншът е изключително важен положителният имидж на работодателите от българския туристически сектор. „Има какво да се направи в посоката българи да работят в туризма, защото нещата са комплексни и комуникационни. Заради честите ограничения около пандемията породена от Ковид-19, нашият бизнес се сдоби с името на лош работодател. А това не е така. Би могло да се каже, че голяма част от хотелиерите са по-добри работодатели от редица други в различни индустрии“, посочи Георги Дучев, изпълнителен директор на Българска асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели. Дучев подчерта и факта, че интересът към професиите в туристическия сектор намаляват в световен мащаб и страната ни не е изключение. По време на срещата бе повдигнат и въпросът с категоризацията на местата за настаняване в онлайн платформите за резервации, а министър Милошев подчерта, че застава зад бизнеса, така че да бъде осигурена благоприятна среда за развитие на българския туристическия
pzdnes.com – Народът запразни, работодатели страдат, работниците пускат отпуск по празниците
Публикувана: 19.04.2024 17:10
„Хората масово пускат молби за отпуск на 2 май, а няма как да им откажем“. – оплакаха се работодатели от Пазарджик. Най-тежко е положението в земеделските стопанства, където в момента работа има „за целия китайски народ“, но наетите работници искат да почиват, вместо да се осланят на поговорката, че „ден година храни“. „Ако им откажем, ще си вземат болничен и пак няма да са тук, така поне ще им се брои, че са ползвали редовен или неплатен ден“, казват собственици на ресторант. „По всичко личи, че вместо сервитьорките ще работим ние.“ – допълват те. Такова е и положението в цялата страна сочи социологическо проучване, което е оповестено по Bulgaria ON AIR. Служители и работници от частния сектор споделят, че никога не им се е случвало да получават двойна надница, въпреки че работят през официални почивни дни. Ето защо не жалят работодателите си и предпочитат да отдъхнат в компанията на най-близките си, вместо да висят в магазина или да разнасят храна между масите. През май официалните почивни дни и празници са 6 през целия месец. 1 май (сряда) е Ден на труда и е официален почивен ден. 3 май (Разпети петък от Страстната седмица) и 4 май (Велика събота от Страстната седмица) са официални почивни дни за Великден. А на 5 май (неделя) е и самият Великден – православното общество отбелязва Възкресение Христово. 6 май е Гергьовден – Ден на храбростта и Българската армия. Почивните дни тук реално не са много, но се падат удобни в седмицата. Ако си вземете 2, 7, 8, 9 и 10 май (само 5 дни отпуск), всъщност ще почивате близо 2 седмици, като ще имате на разположение 2 уикенда. Разбира се, ако имате възможност, може да си вземете още и 29 април (понеделник) и 30 април (вторник) и ще имате 16 пълни почивни дни. Така последният ви работен ден ще бъде 26 април и ще се върнете на работа чак на 13 май. И всичко това само със 7 дни отпуск. Следващата порция от майски празници е в край на месеца. 24 май (петък) е Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост и е официален почивен ден. Тук ще се получат 3 почивни дни заради уикенда. Ако, обаче, имате възможност, може да си пуснете отпуск от 20 май (понеделник), който е и неучебен, до 23 май (четвъртък) и така за 4 дни отпуск ще получите малко повече от седмица (+ предишния уикенд – 18 и 19 май). При втория вариант последният ви работен ден ще е на 17 май и ще се върнете обратно на 27 май.
struma.com – Кои са кадрите, които ще се търсят най-много следващите години
Публикувана: 20.04.2024 18:25
Данните за това какви кадри подготвя професионалното образование показаха (писахме за това), че през тази учебна година най-голям е приемът на автотехници и ресторантьори, а шлосерите и заварчиците са сравнително малко.
Интересно е да се види как професионалното образование съответства на търсенето на пазара на труда, се посочва в анализ на Института за пазарна икономика. Проучването на потребностите от работна сила на Агенцията по заетостта (АЗ) показва какви са краткосрочните и дългосрочните потребности от кадри, включително такива с професионална квалификация,пише . Pariteni.bg
Работодателите заявяват, че в следващите 12 месеца планират да назначат близо 270 хиляди работници. Сред тези с професионално образование най-високи са потребностите от машинни оператори (14, 8 хиляди), шивачи (8, 7 хиляди), готвачи (8, 6 хиляди) и строители (8, 3 хиляди). Съпоставката с данните за приема в професионалното образование през 2023/2024 г. показва, че между търсенето и предлагането на труд отново ще има големи структурни разминавания. От 20-те професии с най-голям недостиг за следващата година за три изобщо няма прием в професионалното образование (водач на МПС за обществен превоз, болногледач и касиер). При други 12 професии пък (например шлосер, социален асистент, заварчик) приемът е сравнително нисък –– под 100 души в страната, или под 0, 3% от общия прием. Тоест, в 15 от 20-те професии с най-висока очаквана потребност системата на професионалното образование в момента подготвя малко или никакви кадри, посочват от ИПИ.
Сред 20-те професии превес на дела на учащите над търсените има единствено при подготвяните готвачи и електротехници – те са съответно 3, 7% и 2, 4% от учащите и 3, 2% и 1, 1% от потребностите от кадри на пазара на труда.
Съпоставката на започналите професионалното си образование и дългосрочните потребности (в следващите 3-5 години), когато новоприетите тази година младежи ще излизат от училищната система и ще търсят работа, дава още по-добра представа са съответствието между образованието и пазара на труда. Очевидно раздут е приемът в професиите, свързани с информатиката (основно програмисти), в техниката (техници на транспортна техника и на компютърни системи, електротехници) и в услугите за личността (ресторантьори, готвачи, фризьори).
Според икономистите големият прием за тези професии се дължи на различни причини. През последните години рязко се увеличават местата в информатиката, въпреки че делът на заетите с придобита професионална квалификация е сравнително нисък (под 2%), а бурното наемане на кадри в тази икономическа дейност постихна. Остава и по-широкият въпрос дали програмисти със средно образование, отказали се да продължат в университет, ще могат дългосрочно да се развиват и да добавят стойност на глобалния пазар за този тип знания и умения. Широкоразпространеният прием на ресторантьори и готвачи пък има по-скоро исторически характер, но за разлика от този в аграрните професии, който намалява през последните години, продължава да е сравнително висок. Фирми не смеят да открият нови работни места Много по-големи от приема пък са потребностите за професионалисти в стопанското управление и администрацията (счетоводители, икономисти), в производството (техници в промишлеността, хлебари, шивачи), в здравеопазването (болногледачи, здравни асистенти, техници по оптика и по ортопедия).
Тези данни за пореден път показват, че има разминаване между професионалното образование и потребностите на пазара на труда. В същото време реализацията на завършващите не се проследява, което на практика не позволява изпълняването на основната цел на професионалното образование, а именно да бъде пряка връзка между образователната система и трудовия пазар.
Регионалното сечение също е важно, особено предвид, че мобилността на труда в България е сравнително ниска. Необходимостта от повсеместно прилагане на дуалното образование пък го прави задължително, заключват от ИПИ.
dartsnews.bg – Търсим и предлагаме работа вече и през Viber
Публикувана: 21.04.2024 17:00
Търсенето и предлагането на работа в България току-що стана по-лесно със стартирането на първият портал за публикуване на обяви и кандидатстване директно през Viber. VibeJobs е чатбот платформа, разработена от местен технологичен стартъп в сътрудничество с Rakuten Viber – световен лидер в областта на персоналната и сигурна комуникация.
Сътрудничеството между двете компаниите е в унисон с мисията на Viber да се превърне в суперприложение, предоставящо все по-широк спектър от иновативни решения и функционалности.
Последните тенденции в подбора на персонал сочат, че хората желаят все повече да използват мобилни устройства, когато търсят работа, и дори са по-склонни да кандидатстват, докато ги използват, казват създателите на платформата. Оказва се, че огромна част от кандидатите предпочитат да комуникират с работодатели и да получават актуална информация именно чрез текстови съобщения.
VibeJobs предоставя точно това – гъвкав и ефективен инструмент, достъпен за максимално широк кръг търсещи работа през Viber приложението. Потребителите могат да се възползва от лесен за употреба чатбот помощник, който значително подобрява комуникация и скъсява дистанцията между тях и работодателите.
Как работи VibeJobs
Чатботът започва разговор с потребителите, като влиза в ролята на техен кариерен асистент. Само с няколко насочващи въпроса им създава профил. Информацията в профила се използва за представянето на списък с подходящи обяви за работа. Всеки може да добави в профила си неограничен брой локации, сфери на интерес или опит, за да получава повече и по-точни предложения за работа.
Оттук нататък кандидатстването става винаги директно от мобилния телефон, само с едно натискане на бутона, без необходимост от прилагане на автобиография (CV), мотивационно писмо или регистрация на електронна поща.
Друго голямо предимство на VibeJobs е това, че потребителите получават автоматично известия с нови предложения за работа, съобразени с техния профил. Така системата изпраща подходящи оферти, като им спестява уморителното преглеждане на списъци с обяви. От тази гледна точка, платформата е изключително полезна и за хора, които не търсят активно работа, но са отворени към нови възможности.
В допълнение, работодателите имат възможност да стартират чат с кандидатите по конкретна обява и да уточнят детайли, касаещи процеса по подбор. Кандидатите могат да използват този канал на комуникация, за да следят напредъка на тяхната кандидатура, да задават въпроси и да се информират за настъпили промени.
Всеки може да се възползва.
Чатботът на е на разположение във Viber за всички търсещите работа. Потребителите могат да го открият тук или като напишат „VibeJobs“ в търсачката на Viber. Така ще получат верен помощник в намирането на работа.
За да отпразнуват стартирането на платформата, VibeJobs и Viber пускат свеж и забавен комплект от специално изработени стикери, които ще добавят щипка хумор в чатовете между кандидати и работодатели.
2. Бизнес
agri.bg – Има ли промяна на пазара на земеделска техника в Европа?
Публикувана: 20.04.2024 11:35
Индексът на бизнес климата на пазара на земеделска техника в Европа регистрира пореден месец на спад. През април той се понижи от -55 до -57 пункта (при скала от -100 до +100), информира Европейската асоциация на производителите и търговците на агротехника (CEMA).
52 000 души посетиха АГРА 2024
Според проучването дилърските запаси на повечето европейски пазари са значително по-високи от 2019 г., която остана в историята с високите си дилърски запаси.
Новото влошаване на бизнес климата се дължи на по-ниските очаквания на бизнеса. Според участниците в проучването сегашната ситуация е по-лоша, отколкото е била от повече от 7 години. Едва 5% от представителите на индустрията я определят като благоприятна.
Същевременно трябва да се отбележи, че има стабилизиране на бъдещите очаквания, макар и те да са слаби. Две трети от участниците в проучването на CEMA очакват оборотите им да намалеят през следващите шест месеца. Надежди има за значително подобряване на количеството на поръчките в предстоящия прием. Този индикатор обаче не е включен в изчисляването на общия индекс на СЕМА.
https://agri.bg/novini/cema-bez-promiana-na-pazara-na-zemedelska-texnika-v-evropa
novinite.bg – Българо-украински бизнес форум с двустранни срещи, 25 април 2024 г., София
Публикувана: 20.04.2024 10:30
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), съвместно с Българо-украинската индустриална камара и подкрепата на Българската търговско-промишлена палата, организират Българо-украински бизнес форум с двустранни срещи, който ще се проведе на 25 април 2024 г. в зала „Васил Левски“ на хотел „Hyatt Regency Sofia“ в гр. София.
Съгласно данни на НСИ за 2023 г., двустранният стокообмен между България и Украйна е надхвърлил 1 млрд. щ. долара, но се отбелязва спад от 14,3%, спрямо реализирания през същия период на предходната година. Българският износ за Украйна се е увеличил с 50,6% и е достигнал 537,5 млн. щ., а вносът от Украйна в България е възлязъл на 483,5 млн. щ. долара, като регистрира 42,0% спад, спрямо първото полугодие на 2022 г.
Събитието на 25 април цели да разшири търговско-икономическите връзки между двете държави, както и да създаде предпоставки за установяването на нови контакти между предприемачи и компании, предвид сложната и едновременно с това динамична обстановка в Украйна. Пред българския бизнес ще бъдат дискутирани теми, свързани със следвоенното възстановяване и възможностите, които европейските фондове ще предоставят на Украйна за реконструкция на икономиката и инфраструктурата. Географската близост на нашите две държави посредством Черно море, както и културните и исторически особености предоставят отлична възможност за изграждане на трайни партньорства, разширяване на традиционно доброто сътрудничество и създаване на успешни съвместни бизнеси.
Бизнес форумът ще предостави възможност на представителите на български предприятия от секторите ИКТ, включително финтех и модерни технологии, енергетика, хранително-вкусова промишленост и земеделие, логистика и инфраструктура да се запознаят с нови потенциални партньори, както и да осъществят преки контакти с предприятия от Украйна.
При проявен интерес следва да бъде направена регистрация на профила на събитието на www.b2bconnect.bg в срок до 22 април 2024 г. Програма на събитието, както и информация за украинските фирми ще бъде изпратена на регистриралите се. Допълнителна информация може да бъде получена от Наталия Нечева на тел. 02 940 79 37 и от Николина Георгиева на тел. 02 940 79 77.
Участието в събитието е безплатно и се организира по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ в изпълнение на дейност 7 “Организиране и провеждане на бизнес форуми, конференции, контактни борси и други бизнес събития с двустранни срещи или нетуъркиг между български и чуждестранни фирми в страната”, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027, по който ИАНМСП е институционален бенефициент.
сп. FHM, стр. 20 – БИЗНЕС ВЕЛИКАНИ
Публикувана: 21.04.2024 01:08
Vivacom предлага нова комбинирана оферта за малкия и среден бизнес, която е част от кампанията „Бизнес Великани”. Собствениците на малък и среден бизнес могат да се възползват от специалното предложение, включващо мобилен план Unlimited 100, оптичен интернет със скорост до 200 Mbps и ТВ услуга за бизнеса EON Biz с над 120 канала с права за публично излъчване. Всичко това само за 1 лв. на месец за първите 4 месеца. Атрактивната оферта е валидна до 30 април за всички нови и съществуващи бизнес клиенти на телекома. Абонаментният план Unlimited 100 предлага всичко необходимо за максимално ефективна работа на малките и средните фирми. С него бизнес клиентите получават неограничени минути за разговори и sms, неограничен мобилен интернет в България със скорост до 100 Mbps, както и 1000 допълнителни мегабайта за роуминг в Сърбия, Северна Македония и Турция. В тарифния план са включени още дигитален абонамент за Капитал, както и 128 GB облачно пространство в платформата pCloud. EON Biz включва над 120 ТВ канала с права за публично излъчване, EON Smart TV Арр и мобилното приложение на EON. Високоскоростният оптичен интернет осигурява на малкия бизнес сигурна и стабилна интернет връзка с включен безплатен wi-fi рутер и антивирусна програма, както и възможност за добавяне на статичен IP адрес. С тази оферта Vivacom продължава да следва своята политика за насърчаване на предприемачите в страната, като предлага на бизнеса висококачествени и достъпни телекомуникационни решения.
http://clippingpoint.net/article/dbf5da8511f15e28fff625c545fa204517161e3d
investor.bg – Христо Стоянов: Ще имаме първия в Югоизточна Европа рисков фонд за частни инвестиции в умна инфраструктура
Публикувана: 22.04.2024 14:00
Целта ни е да изградим следващото ниво на рискови инвеститори, които да вложат капитал в най-ярките иновативни бизнеси, посочи представителят на Европейския инвестиционен фонд
Промени ли се моделът на кредитиране с инвестиции в устойчиви бизнес модели за българските фирми? Ще успеят ли новите венчър кепитъл фондове за капиталови инвестиции да задържат компаниите да остават в Европа и да се конкурират глобално оттук, а не задължително да си купуват билет за Америка? Investor.bg разговаря по тези теми с Христо Стоянов, мениджър „Връзки с институционални мандати, Скандинавски страни, Балтика и ЦИЕ“ в Европейския инвестиционен фонд. Той е един от лекторите на форума на Investor.bg Banking Today, който ще се проведе на 25 април в София.
– Г-н Стоянов, промениха ли се приоритетите на Европейския инвестиционен фонд при финансирането на проекти?
– След края на COVID пандемията, когато дейността на ЕИФ беше фокусирана върху осигуряване на бърза ликвидност за малкия бизнес в Европа и България, ние в значителна степен се върнахме към класическия си бизнес да инвестираме във финансови инструменти за иновации и дигитализация, за растеж и конкурентоспособност, климатична неутралност и устойчиви бизнес модели за малките и средни предприятия.
През миналата година в България стартирахме две нови програми, които са част от Плана за възстановяване и устойчивост. Едната е за ново поколение гаранционни инструменти, с които редуцираме кредитния риск при дълговото финансиране на зелени инвестиции на малкия бизнес и ускоряване на растежа и конкурентоспособността им.
Вече подписахме гаранционни споразумения с четири български банки за нови кредити на стойност над 1 милиард евро в България. Едната гаранция е за зелени кредити и се пуска за първи път у нас. Тя в голяма степен катализира промяна в модела на бизнес кредитиране за банковия сектор, като въвежда ясна методология за дефиниране на устойчиви и зелени предприятия и измерва климатичния отпечатък на всяка инвестиция. Радва ни интересът и развитието на българските банки в тази посока.
Втората нова програма в България сме нарекли „Рисков фонд за възстановяване“, чрез който ще създадем в следващите две години вероятно пет до осем нови венчър кепитъл фонда за капиталови инвестиции в малки и средни компании. Имаме амбицията сред тях да бъде и първият в Югоизточна Европа рисков фонд за частни инвестиции в умна инфраструктура за зелена и дигитална трансформация. Очакваме до края на 2024 г. първите няколко рискови фонда вече да оперират на пазара.
Христо Стоянов Христо Стоянов e мениджър „Връзки с институционални мандати, Скандинавски страни, Балтика и ЦИЕ“ в Европейския инвестиционен фонд. Той управлява институционалните мандатни взаимоотношения на ЕИФ в България. Присъединява се към офиса на ЕИФ в София като мениджър през 2011 г., отговарящ за операциите на български холдингов фонд, прилагащ финансови инструменти, включително гаранции, стартови ускорители и рисков капитал. Христо Стоянов структурира нов рисков капитал и кредитни инициативи, изпълнявани чрез диверсифицирано портфолио от фондове за дялово участие и ангажименти за споделяне на риска към местни кредитни институции.
– Преди време направихте сравнение между иновационните екосистеми на Европейския съюз и САЩ за размера на рисковия капитал за иновации и то не беше в полза на Стария континент. Промени ли се това, след като има толкова много нови млади технологични компании в Европа?
– През миналата година общите рискови инвестиции в света намаляха значително, с около 40%. Това е понижението и в Европа, като някои части от Стария континент се справиха чувствително по-добре от други. Централна и Източна Европа пострада много сериозно. По-глобалната картина показва, че Европа споделя второ място по размер на венчър кепитъл индустрията заедно с Китай и далеч зад САЩ. Не мисля, че в обозримо бъдеще световният лидер ще се промени. Все пак Европа стои много добре при рисковите инвестиции в млади компании на ранна фаза, годините на ускорено развитие дават резултат. Имаме много развити стартъп екосистеми, включително и в София.
Европа се представя силно в т.нар. дълбоки технологии и във финтех сектора. Голямото предизвикателство е от тези динамични екосистеми да започнат да излизат глобални шампиони. Защото голяма част от най-добрите иновативни бизнеси в Европа все още се продават рано на глобалните лидери от Силициевата долина или просто прехвърлят операциите си отвъд Атлантика – Америка остава най-големият и най-ликвидният пазар за рискови капитали.
Оптимист съм, че най-доброто предстои – екосистемите в Европа трябва да узреят още малко. Ние в ЕИФ също имаме още работа в тази посока.
– Променят ли се проектите, които кандидатстват за финансиране с подкрепа от ЕИФ?
– Моделът на ЕИФ е да не инвестираме пряко в компании, а да създаваме и стимулираме финансовата индустрия, която да катализира частни капитали в подкрепа на младите бизнеси. Виждаме все повече качествени екипи от фонд мениджъри, включително и в България.
Има голяма промяна в последните десет години, има опит и знания, има и по-голям апетит от частни инвеститори да се доверят на местни екипи от фонд мениджъри. За най-добрите фондове бъдещето е добро. Нашият фокус в значителна степен е да изградим следващото ниво на рискови инвеститори – по-големи фондове с по-силни екипи, които да инвестират по-значителен по размер капитал в най-ярките иновативни бизнеси. Така че те да остават в Европа и да се конкурират глобално оттук, а не задължително да си купуват билет за Америка. Вярвам че тази промяна ще се усети съвсем скоро.
– Можете ли да дадете примери за успешни компании, които са развили бизнеса си с осигурено финансиране, подкрепено от Европейския инвестиционен фонд?
– Венчър фондове на EIF са инвестирали в над 100 еднорога в Европа. Сред тях, разбира се, е Payhawk. Има още много добри примери в България – от „Уолтопия“ до „Дронамикс“. Сред по-новите компании бих посочил Lucidlink, която неотдавна набра голям инвестиционен рунд от водещи световни венчър инвеститори.
– Какво трябва да променят предприемачите, за да влязат свободните пари от пазара в работещи проекти?
– Когато предпремачите остават верни на идеите си как да променят света, пазарите сами ще ги открият. Както е казал Стив Джобс: Има ни, за да оставим отпечатък във Вселената. Иначе защо изобщо да сме тук.
dnes.bg – ВУЗФ отваря приема си за магистри за академичната 2024/2025 с нови и иновативни програми
Публикувана: 22.04.2024 12:55
Стартира програма насочена към неикономисти и професионалисти, работещи в индустрията Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) – топ 3 на икономически университети в страната според рейтинговата система на висшите училища на Министерството на образованието и науката (МОН), започва редовния си прием на студенти за обучение в магистърски програми за новата академична 2024/2025 година.
И през тази година ВУЗФ, един от най-добрите частни икономически университети, разширява своите възможности за професионално развитие чрез разнообразните си магистърски програми. Бизнес университетът утвърждава позициите си като център за икономическо образование, отговарящ на потребностите на различни индустрии и подготвящ кадри, които са ключови за динамичното им развитие.
За новата академична година Висшето училище по застраховане и финанси ще предложи нови и иновативни магистърски програми, сред които е и „Бизнес мениджмънт в индустрията“. Програмата е насочена към неикономисти и професионалисти, работещи в индустрията и има за цел да предостави на участниците цялостно разбиране на финансовите пазари, принципите на управление и съвременните практиката. Тя е подходяща за лица без предишен опит или образование в областта на икономиката, които обаче имат желание да навлязат в света на финансите и да разширят своята експертиза. Програмата съчетава теоретични познания с практически приложения, което позволява на участниците да придобият необходимите умения и компетенции, за да се адаптират ефективно към променящата се динамика на пазара
Студентите ще имат възможност да избират между 13 разнообразни програми, като част от тях са: „Застрахователен бизнес и финансови технологии“, „Финанси и екологична отчетност“, „Финанси, финтех и дигитални иновации“ (в партньорство с Българската финтех асоциация), „Зелена икономика и устойчиво развитие“, „Финанси, Финансов мениджмънт и маркетинг“, „Счетоводство, одит и корпоративен анализ“ – акредитирана от ACCA, „Бизнес софтуер и ERP платформи“ (в партньорство с ERP Academy), „Дигитален маркетинг и онлайн анализ“, „Банков мениджмънт и инвестиционна дейност“ (в партньорство с Fibank), „Застрахователен бизнес и риск мениджмънт“ и „Управление на човешките ресурси и лидерско поведение“.
Висшето училище предлага и три магистърски програми с преподаване на английски език: „Международно банкиране и финанси“, „Бизнес мениджмънт и маркетинг“ и „Бизнес софтуер и ERP платформи“.
В програмите на английски език на ВУЗФ участват международни лектори, сред които е и проф. Ричард Вернер. През 2023 година той се присъедини към академичния състав на бизнес университета. Проф. Вернер е световно признат икономист и експерт, чието присъствие допринася значително за академичния престиж и високото качество на образователния процес в университета.
Всичките програми са съобразени с последните тенденции и предизвикателства в съответните професионални области, като гарантират, че студентите получават възможно най-доброто образование.
Друго предимство на ВУЗФ са разписанията на курсовете за магистрите, които са специално проектирани да се интегрират безпроблемно в натоварените графици на работещите професионалисти, като всички лекции се провеждат през уикендите в онлайн среда. Това позволява на студентите да балансират между работата и образованието си, като същевременно продължават да напредват в кариерата си.
Кандидатстването за магистърски програми през новата учебна 2024/25 година се извършва по документи. То може да се случи както на място в университета, така и онлайн. Освен това студентите имат възможност да се възползват от гъвкавите административни условия на университета и опцията да платят семестриалните си такси разсрочено, без да се оскъпяват, което облекчава целия им престой в бизнес училището.
Според рейтинговата система на висшите училища на Министерството на образованието и науката (МОН) за 2024/2025 г. ВУЗФ се класира на 3-то място сред най-добрите университети за изучаване на икономически и финансови специалности в България. През 2023 г. завършилите студенти от ВУЗФ са сред най-високо платените икономически специалисти в страната, със среден облагаем доход от 3301 лева, според данни на Националния осигурителен институт.
Този успех се дължи на комбинация от актуални специалности, международно признати дипломи, квалифициран преподавателски състав с опит, както в академичните среди, така и в бизнеса, а също така и силна мрежа от бизнес партньори.
Всеки кандидат-студент, който желае да получи повече информация за университета и да избере най-подходящата за него специалност и форма на обучение, може да си запази час за среща на e-mail: jgeorgieva@vuzf.bg или да научи повече информация на сайта на ВУЗФ – www.vuzf.bg .
bloombergtv.bg – Ползвайте специалните оферти на Visa Бизнес Хъб за развитие на бизнеса си
Публикувана: 22.04.2024 10:20
Като собственик на малък или среден бизнес, знаете колко важно е да имате достъп до иновации, специализирани ресурси и предложения, които да ви помогнат да растете и да управлявате ефективно вашата организация. Подкрепете развитието на вашия бизнес и спестете време и финанси с онлайн платформата Visa Бизнес Хъб.
В нея ще откриете широк спектър от оферти, предназначени специално за всички собственици на бизнес, чрез които може да спестите време и финанси. Независимо дали търсите начин да се справите с превод на документи, необходим ви е достъп до инструменти и ресурси за предприемачи, или полезно четиво, чрез което да добиете нови знания и умения, както и куп други предложения, в платформата имате възможността да откриете всичко това, събрано на едно място.
Собствениците на МСП, които грабват възможността да разширяват дейността си в глобален мащаб и работят с партньори извън страната, знаят колко важно е да имат достъп до надеждни и професионални преводачески услуги. Сега, със специалната оферта на arte.doc, притежателите на Visa business карти получават 10% отстъпка, за да си осигурят качествени преводи на документи, текстове и материали на 36 езика, съчетани с вашите срокове, като разбира се получавате и гарантирана конфиденциалност.
Като предприемач едва ли ви остава време за губене в търсене различни инструменти и ресурси за справяне с различни ситуации. Visa Бизнес Хъб предоставя на собствениците на Visa business карти възможността да се възползват от преференциални цени за достъп до Lifehack.bg – онлайн медия за практическо съдържание, инструменти, похвати и ресурси, предназначени да помогнат на българските предприемачи да се издигнат над обичайното, да доминират в своите ниши и да постигнат успех.
В случай, че предпочитате да придобиете нови знания за развитие на вашия бизнес или за вашето собствено личностно израстване, Ozone.bg предлага специално предложение на Visa business картодържателите, като се възползват от 15% отстъпка за книги в най-различни направления като мениджмънт, комуникация, предприемачество и много други. Независимо от сферата на вашия бизнес или лични цели, всеки може да открие вдъхновение и подкрепа по пътя на успеха.
Тайна съставка на успеха е вдъхновението. Затова е важно то да присъства навсякъде около нас. Собствениците на МСП, които желаят да внесат необходимата доза вдъхновение на работното си място, могат да се възползват от преференциални цени, предоставени от Office 1, за да обновят работното си пространство. Те предлагат всичко необходимо, за да направите вашия офис функционален и комфортен – от консумативи до мебели и техника. А сега, Visa Business картодържателите получават 12% отстъпка от цената на необходимите материали.
Търсите обстойни анализи и най-добрите практики във вашата област, които ще ви помогнат да се развивате и да управляват своя бизнес по-ефективно? Visa Harvard Business Review имат специално предложение за вас! Притежателите на Visa Business карти получават 20% отстъпка за годишен дигитален абонамент на Harvard Business Review, където ще откриете актуални и релевантни идеи за бизнес развитие. Не пропускайте възможността да инвестирате в развитието на вашето МСП и вашия професионален растеж.
Неизменна част от бизнес развитието са пътуванията. Те предлагат възможност за личен контакт, който е от съществено значение за изграждане на доверие и установяване на продуктивни и дългосрочни отношения. Разбира се, понякога пътуванията са обвързани с презареждане на сили за предстоящите предизвикателства. Независимo дали става въпрос за бизнес пътуване, или такова с цел почивка, е необходимо място за настаняване. За всички притежатели на Visa Business карти, Booking.com предлага възможност за възвръщане на 6% от платената сума за вашия престой. Планирайте вашето следващо пътуване с увереност и спокойствие заедно с Booking.com
Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.