30.04.2024

Преглед на медиите 30.4.2024 (вторник)

1. КРИБ

darik.bg – На второ четене: Депутатите решават за забраната на реклама за хазарт

Публикувана: 30.04.2024 09:50

Депутатите ще решават на второ четене за забраната за реклами за хазарт в интернет, по телевизията и радиото. Днес ще се проведе извънредно заседание на Народното събрание като първа точка в дневния ред е второ гласуване на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за хазарта. Промените бяха внесени от Теменужка Петкова (ГЕРБ-СДС) и Йордан Цонев (ДПС).

Според законопроекта рекламата на хазартни игри ще остане разрешена единствено върху билбордове, върху самите хазартни обекти, както и върху спортни съоръжения и екипи, с изключение на тези за деца. Ще бъде забранено също функционирането на игрални зали и казина в малките населени места под 5000 жители, с изключение на курортите и селищата около ГКПП.

Междувременно от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в (КРИБ) излязоха с позиция във връзка с готвените промени в Закона за хазарта, с които трябва да се забрани рекламата на хазартни игри.

“Забраната за законосъобразно информиране на потребителите за легалните хазартни оператори и техните услуги ще доведе до преминаване към незаконни доставчици, които не спазват правилата на ЗХ и останалото приложимо законодателство и при които няма гаранции за защита на непълнолетни лица и общо на потребителите”, се посочва в становището им.

Като втора точка на извънредното заседание на Народното събрание е предвидено второ гласуване на промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица. С него се отменя алтернативният данък за доходи от събиране на диворастящи гъби и плодове, включително и на лечебни растения. Вносители и на този законопроект са Йордан Цонев (ДПС) и Теменужка Петкова (ГЕРБ-СДС).

В дневния ред е предвидено и обсъждането на първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за политическа и гражданска реабилитация на репресирани лица, внесен от ГЕРБ-СДС и ДПС, както и законопроект за ратифициране на международен договор за Изменение и допълнение № 2 на международен договор (LOA) BU-D-SAB „Самолети F-16 Block 70 и свързана с тях поддръжка“, внесен от Министерския съвет.

https://darik.bg/na-vtoro-chetene-deputatite-reshavat-za-zabranata-na-reklamata-za-hazart

news.bg – Икономисти: Забраната на рекламата на хазарт е предизборен ход

Публикувана: 30.04.2024 09:45

Забраната за рекламата на хазартни игри в медиите, която се очаква да се гласува днес по бързата писта на второ четене в парламента, е опасен прецедент с последствия за икономиката. Включително заради изненадващото издигане на идеята, скоростното й прокарване и липсата на каквито и да е било анализи за последствията и ефектите . Отделно – това се случва по време на предизборна кампания. Мнението споделят икономистите Васил Караиванов и Михаил Кръстев . Припомняме, предложението влезе в парламента внесено от ГЕРБ и ДПС , а текстовете бяха приети вече на първо четене. “Случва се нещо много странно. Депутатите се събират изведнъж, има някакъв невероятен ентусиазъм да променят част от икономическите правила , които досега са работили”, посочи Караиванов. Според него щетата за бюджета след едно такова решение ще е около 200-300 милиона лева за 2024 г . Караиванов посочи и че до този момент не са предприети никакви действия за ограничаване на хазарта онлайн и предложенията идват изненадващо . 50 процента от хазарта е онлайн , което означава, че зад тази индустрия стои IT сектора, креативна индустрия. “Самите медиите са много малка брънка от цялата верига на добавената стойност”, коментира Караиванов. Той открои и че сериозно последствие би било какъв сигнал се изпраща към всеки един чужд инвеститор. Че ще има сериозна щета за бюджета е съгласен и Михаил Кръстев , като така заяви, че записаното в оценката за въздействие към законопроекта на ГЕРБ и ДПС е лъжа . “Това е тотално невярно. Не мога да повярвам, че нормативни актове се входират в парламента с подобна аргументация. Знаем, че този сектор е един от големите данъкоплатци. Щетата за бюджета ще е по-висока от 200 млн. лв, вероятно – около 400 млн. лв. “, твърди Кръстев. Пълната забрана на рекламата на хазартни игри в медиите предизвика сериозен отпор сред самия бизнес. От Българската асоциация за хазартни дейности посочи, че забраната няма да постигне целта за ограничаване на хазарта и зависимостите от него, а това, което ще се случи, е разрастване на сивия сектор през нелицензирани сайтове. Това не защитава нито потребителите, нито постъпленията в бюджета от данъци и такси за хазартна дейност. От Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори посочиха, че въвеждането на пълна забрана за рекламиране на хазартни игри в средата на годината е удар по финансовата независимост на медиите, тъй като този сектор има голям дял в рекламните бюджети. Това от своя страна ще има пряк резултат до достъпа на потребителите до спортно и качествено публицистично съдържание. От КРИБ – Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България също излязоха с отрицателно становище, в което заявяват, че пълната забрана за рекламата няма да постигне заложените цели. Спортни клубове и федерации също се обявиха против.

https://news.bg/politics/ikonomisti-zabranata-na-reklamata-na-hazart-e-predizboren-hod.html

Статията може да бъде прочетена още в:

https://abcnews.bg/bg/news/17144593569395/ikonomisti-zabranata-na-reklamata-na-hazart-e-predizboren-hod

https://dnesplus.bg/bulgaria/ikonomisti-zabranata-na-reklamata-na-hazart-e-predizboren-hod_1155269

vesti.bg – КРИБ: От промените в Закона за хазарта ще настъпят трайни неблагоприятни последици за държавата, обществото и бизнес климата в страната

Публикувана: 29.04.2024 21:45

От Конфедерацията настояват за широка обществена дискусия К онфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) излезе с позиция относно Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за хазарта. От Конфедерацията обясняват, че споделят мотивите на вносителите, според които рекламата има жизненоважна роля във връзка с добре функциониращия легален пазар. Изразяват и становище, че рекламата на хазартни игри трябва да е отговорна и регулацията ѝ да е устойчива при ясни правила и условия. Но не споделят разбирането, че с пълната забрана на рекламата се постигат изложените цели.  „Забраната за законосъобразно информиране на потребителите за легалните хазартни оператори и техните услуги ще доведе до преминаване към незаконни доставчици, които не спазват правилата на ЗХ и останалото приложимо законодателство и при които няма гаранции за защита на непълнолетни лица и общо на потребителите”, се казва в позицията.  От КРИБ предупреждават, че с промените ще настъпят трайни неблагоприятни последици за държавата, обществото и бизнес климата в страната. „Работните си места ще загубят хиляди служители, наети в хазартната индустрия – от една страна заети лица при хазартните оператори (в игрални зали и казина съгласно териториалното ограничение и във всички други организатори хазартни игри – очаква се цели рекламни отдели да бъдат закрити), а от друга страна и високо квалифициран персонал при производителите на игрално оборудване, тъй като намаляването на броя игрални обекти и забраната за рекламиране на легалния хазарта ще рефлектират и върху пазара на игралните съоръжения”, допълват от Конфедерацията. „Работни места ще се освободят и в медиите, както и в рекламните агенции, работещи в сектора, тъй като основните приходи от реклама в медии по официални данни също постъпват от хазартната индустрия. Ще бъде нарушена финансовата стабилност на медиите чрез директна намеса на държавата и принуда за прекратяване на облигационните отношения на хазартния бранш с рекламните агенции, телевизиите, радиата, печатните и електронните медии”, подчертават още от КРИБ. От Конфедерацията считат, че своята основна финансова подкрепа ще загуби и българският спорт, чийто основен спонсор е хазартният бранш, както и българската култура. От КРИБ настояват за широка обществена дискусия, изготвяне на оценка на въздействието, както и да бъде взети предвит предложенията на работната група под ръководството на служебния министър на финансите. Цялата позиция на КРИБ: Не пропускайте най-важните новини – последвайте ни в  Google News Showcase

https://www.vesti.bg/bulgaria/krib-ot-promenite-v-zakona-za-hazarta-shte-nastypiat-trajni-neblagopriiatni-posledici-za-dyrzhavata-obshtestvoto-i-biznes-klimata-v-stranata-6197494

Статията може да бъде прочетена още в:

https://www.dotbg.bg/article/17767476

https://profit.bg/article/2024043006154974443

https://bgnes.bg/news/krib-s-promenite-pri-reklamata-na-khazarta-shche-nastpiat-traini-neblagopriiatni-posleditsi/

https://novini.vratsa.eu/bg/biznesat-skochi-sreshtu-promenite-v-markzakona-za-hazartamark/

http://elhovo.news/?p=310485

https://www.marica.bg/biznes-zona/biznesat-skochi-sreshtu-promenite-v-zakona-za-hazarta

https://fakti.bg/bulgaria/877027-krib-zabranata-za-reklama-na-legalnite-hazartni-operatori-shte-dovede-do-preminavane-kam-nezakonni-dostavchici

https://novini.bg/bylgariya/ikonomika/842758

https://novini.vratsa.eu/bg/krib-ot-promenite-v-zakona-za-hazarta-shte-nastapyat-trayni-neblagopriyatni-posleditsi-za-darzhavata-obshtestvoto-i-biznes-klima/

https://politikata.net/571324/

https://dariknews.bg/novini/bylgariia/krib-ot-promenite-v-zakona-za-hazarta-shte-nastypiat-trajni-neblagopriiatni-posledici-za-dyrzhavata-obshtestvoto-i-biznes-klimata-v-stranata-2382267

https://www.actualno.com/economy/krib-s-promenite-pri-reklamata-na-hazarta-shte-nastypjat-trajni-neblagoprijatni-posledici-news_2212505.html

https://blitz.bg/ikonomika/krib-si-kaza-tezhkata-duma-za-promenite-v-zakona-za-khazarta_news1015577.html

https://tribune.bg/bg/parite/krib-s-promenite-v-zakona-za-h/

https://telegraph.bg/biznes/novini/krib-ot-promenite-v-zakona-za-hazarta-shte-nastypiat-trajni-neblagopriiatni-posledici-za-dyrzhavata-obshtestvoto-i-biznes-klimata-v-stranata.-ot-konfederaciiata-nastoiavat-za-shiroka-obshtestvena-diskusiia-412944

https://nova.bg/news/view/2024/04/29/453966/%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B1-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0-%D1%89%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D1%8F%D1%82-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B8-%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0/

https://www.focus-news.net/novini/Bylgaria/KRIB-s-kritiki-kum-promenite-v-Zakona-za-hazarta-i-spiraneto-na-reklamite-v-mediite-2096866

https://skandal.bg/news/17144061745114/krib-reklamata-na-hazartni-igri-tryabva-da-e-otgovorna-i-regulatsiyata-y-da-e-ustoychiva-pri-yasni-pravila-i-usloviya

https://www.24plovdiv.bg/novini/article/17767474

https://www.24chasa.bg/biznes/article/17767320

2. Работодатели

novinite.bg – Българите са най-предпочитаните работници в сектор туризъм

Публикувана: 30.04.2024 14:35

Министърът на туризма Евтим Милошев обсъди с представителите на туристическия бизнес проблемите и предизвикателствата в сектора, пред които са изправени в навечерието на летния туристически сезон. Един от най-горещо застъпените и обсъждани въпроси беше този с липсата на персонал, квалифицирани кадри и визите за чуждестранни работници от трети страни.

Бяха споделени редица неразрешими към момента казуси, свързани със спънките пред получаването на визи и затруднения достъп на потенциалните работници от трети страни, обичайно пристигащи от далечни дестинации като Киргизстан, Непал, Индия.

Паралелно с дискусията в залата се очакваше гласуването на народните представители в парламента на два ключови параграфа от Закона за изменение и допълнение на Закона за чужденците в Република България, с което да се намери решение и да се отключи възможността за работодателите сезонните работници от трети страни да подпомогнат успешното протичане на предстоящия летен туристически сезон.

Малко след края на срещата на министър Милошев в “Слънчев бряг” очакваната законова промяна бе гласувана от народните представители. С приемането ѝ ще бъде удължен престоят на сезонните работници от трети страни от 90 на 180 дни последователно в рамките на всеки 12 месеца от първоначалната регистрация.

При изтичане на визата работниците ще могат да я удължават, без да се налага да напускат територията на България, за да кандидатстват отново. Така те ще могат да останат при същия работодател или да го сменят за срока на действие на новия си трудов договор.

Минути преди Народното събрание да гласува промяната, министър Милошев коментира пред представителите на туристическия бизнес.

“Ако се случи, това ще бъде един невероятен знак и символ, че сме гражданско общество. И аз ще съм най-щастливият човек за този пробив в системата. Но вие би трябвало да сте по-щастливи от мен, въпреки че сме наясно, че това няма да реши всичките проблеми. Тези промени не са панацея, но страшно много ще облекчат работата на чуждестранните работници и техните работодатели и вярвам, че ще е дълбоко мотивиращо”, каза Евтим Милошев .

https://www.novinite.bg/articles/251796/Balgarite-sa-naj-predpochitanite-rabotnici-v-sektor-turizam

konkurent.bg – Годишни награди за работодател, инвестирал в здравословни и безопасни условия на труд в Област Враца за 2023 година СНИМКИ : Konkurent.bg

Публикувана: 30.04.2024 10:50

Събития

На 26 април в Областна администрация Враца на официална церемония се връчиха наградите „Работодател на годината – 2023 г., инвестирал в безопасни и здравословни условия на труд“.

По традиция и тази година работодателските организации номинираха най-успешните в област Враца работодатели, инвестирали в здравословни и безопасни условия на труд за 2023г, които се гласуват на Областният съвет за безопасни условия на труд.

Конкурсът се провежда за пета поредна година, по инициатива на областния управител на област Враца в 3 категории, свързани с дейността и успеха на фирмите, които създават модерни, здравословни и безопасни условия на труд, планират и провеждат обучения на персонала, съзнавайки, че инвестициите в човешките ресурси са най-ценният капитал на всеки работодател. Тази година номинациите са предложени от ТПП Враца.

В категория: „Инвестиция в подобряването на работната среда с цел опазване живота, здравето и работоспособността на работниците и служителите“ призът беше връчен Народно читалище „РАЗВИТИЕ – 1869“ Враца от Областния управител Надя Донкинска на Радосвета Крумова.

В категория „Обучение на персонала за познаване и спазване на здравословните и безопасни условия на труд“ е отличена „Холсим България“ АД. Областният управител връчи приза и поздрави Росен Папазов изпълнителен директор на предприятието.

Категория „Въведена иновация в подобряването на условията на труд“ бяха отличени две компании Хаджийски и Фамилия ООД и„Холсим България“ АД

За прекрасното настроение на празника с изпълнения и танци се включиха талантливите ученици от Средно училище “Отец Паисий” Враца.

След края на официалната церемония областният управител Надя Донкинска благодари на представителите на бизнеса, че са поели отговорността да създават по-добра работна среда и отбеляза, че редица работодатели в областта обръщат специално внимание и покани присъстващите да се спази традицията и да се поднесат цветя пред паметника на „Работника“ при село Згориград. С едноминутно мълчание присъстващите почетоха паметта на загиналите при трудови злополуки.

Световният ден за безопасност и здраве при работа се отбелязва от 2003 г. на 28 април, съгласно решение на Международната организация на труда. Целта е да се привлече вниманието на световната общественост към здравословните и безопасни условия на труд, както и да се възпитава култура на превенция, която е в основата на предотвратяването на трудовите инциденти и заболявания, свързани с работата.

https://konkurent.bg/news/17144604002585/godishni-nagradi-za-rabotodatel-investiral-v-zdravoslovni-i-bezopasni-usloviya-na-trud-v-oblast-vratsa-za-2023-godina-snimki

24chasa.bg – Експерти: Без смъртни случаи на работното място до 2030 г., ако се спазват правилата

Публикувана: 29.04.2024 17:35

При спазване на правилата за безопасност от работници и работодатели може би до 2030 година ще се постигне нулева смъртност на работното място, каквито са очакванията на Европейската комисия. Това каза Георги Милчин, главен секретар на Изпълнителната агенция „Главна инспекция по труда“.

Във Велико Търново той откри форума „Прибери се у дома след работа! Там някой те очаква“ – част от Националната кампания за превенция на трудовия травматизъм. По думите му за първите три месеца на годината спрямо същия период на 2023 година се наблюдава намаляване на трудовите злополуки, но е притеснително, че те все пак се случват. Според данните, които той представи, за трите месеца на годината смъртните злополуки на работното място са 38, от които 15 са травматични, а останалите са причинени от други обстоятелства, като инфаркт, инсулт или пътнотранспортно произшествие.

Той отбеляза, че законодателството в момента е достатъчно адекватно, но е нужно правилата да бъдат спазвани от всички – и от работодатели, и от работници, тъй като процесът е взаимен. Най-много проверки от инспекцията са направени в производствените предприятия с висок риск от злополуки и строителните обекти. По-голямата част от причините са падане от високо, притискане от тежки предмети и други, посочи той.

Преумората на работното място, която води до неадекватни действия, формално приемане на инструктажите за безопасност на труда и подценяването на риска са сред другите причини за травматизъм на работното място, посочи Розалина Стефанова, директор на Инспекцията по труда във Велико Търново. Тя каза, че през 2023 година контролните органи във Великотърновска област са извършили разследване на 14 трудови злополуки, една от които със смъртен изход.

През първото тримесечие на тази година са извършени проверки на три трудови злополуки. През миналата година от извършени 1684 проверки са констатирани 7129 нарушения, от тях – 3355 нарушения по Закона за безопасни и здравословни условия на труд, а останалите са за неспазване на трудовото законодателство.

На срещата присъстваха представители на браншови организации, работодатели и синдикати.

https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/17765744

3. Бизнес

money.bg – Българката в Австрия, която е важна част от менажирането на световен гигант за чипове

Публикувана: 30.04.2024 14:15

Аделина Шикова е част от големия корпоративен свят на Виена. Българката работи като програмен директор в Infineon Technologies – световноизвестна компания за чипове, в която ръководи проекти с над 20 екипа. Аделина е е една от малкото жени на такива позиции. З авършва е 4 университета в различни страни по света. Сред тях е и престижният Виенски икономически университет – WU Executive Academy , от където се сдобива с Global Executive MBA. Следва интервю с бизнес дамата, специално за Money.bg Г-жо Шикова, вие сте пример за бизнес успех, вследствие на качествено образование. Разкажете на нашите читатели какво ви даде обучението в WU и Global Executive MBA и в какъв етап от вашия живот се решихте на това обучение? Доведе ли магистратурата до нови и важни професионални контакти? Завършването на магистратурата по глобална бизнес администрация във WU е свързано с безброй възможности. От една страна, предоставеното висококачествено обучение предоставя стабилна основа за успешна кариера. От друга страна, уникалните международни контакти, които се осъществяват през програмата, отварят врати към високопоставени професионалисти от множество различни страни. Тези връзки не само обогатяват обучението, но и предоставят възможности за глобално разширяване на кариерата. Решението дали да инвестираме в качествено образование не е ограничено от възраст или конкретна точка в кариерата, а по-скоро зависи от нашата готовност да учим и да растем. Лично за мен, по време на обучението си във WU Executive Academy, получих повишение на работното място, а само няколко месеца по-късно ми бе предложена друга управленска позиция на значително по-високо ниво в същата компания. Това представлява две кариерни стъпки напред за една година, което е рядкост. Паралелно моят кръг от контакти се разрасна значитилно и доведе до стартирането на собствен бизнес с бизнес-партньорката ми Сабрина Винишхофер. С нея основахме Vienna Etiquette Society , където споделяме нашето познание и опит в областта на етикета и рафинираните обноски, които смятаме, че са важни за кариерното израстване. Знаейки и спазвайки правилата по етикет изигра ключова роля в моето лично кариерно развитие и считам, че този опит заслужава да бъде предаден на други бизнес професионалисти, които искат да достигнат на следващо ниво в своята кариера. Българката във Виена, с която се съобразяват гигантите от автомобилната индустрия Тя работи за компания за чипове и опитва да управлява “с кадифена ръкавица” Помага ли и как качественото образование за по-добрата кариера и по-доброто менажиране? Споделете за вашия личен опит. Аз избрах да уча бизнес администрация, в момента, в който реших да премина от техническо към бизнес развитие на кариерата си. Завършила съм магистратура по Радио-Комуникационни системи в Техническия университет в София, втора магистратура по Микроелектроника в Кралския университет във Стокхолм и докторат по Нано технологии в Католическия университет в Льовен, Белгия в сътрудничество с международния център по микроелектроника IMEC. Всеки от тези университети е считан за елитен в своята страна и без съмнение, качественото образование от престижен университет е от съществено значение за успешната кариера. Въпреки това, забелязваме, че всички тези специалности са фокусирани стриктно върху техническата страна с минимална подготовка в бизнес сферата. Това води до значителен дефицит не само в знанията, но и в широката перспектива.

Източник: Wikipedia

Често срещаме сблъсъци на мнения и гледни точки в бизнес срещи с представители от различни отдели като Маркетинг, Технологии, Финанси, Продажби, Операции и Снабдяване. Един успешен лидер трябва да разбира гледните точки и да говори езика на всеки отдел, за да може да изгради правилната бизнес стратегия. Доброто образование в областта на Executive MBA предлага точно това – знания от всички сфери на бизнеса. Също така, невероятно разнообразния подбор на студенти допринася до богати дискусии, различни гледни точки и споделяне на ценен професионален опит. Този тип взаимоотношения и високо ниво на израстване ги има само, когато учим в клас с вече утвърдени лидери. А когато говорим за глобално EMBA образование, кръгозорът и възможностите се увеличават многократно, тъй като се добавят и други култури, традиции, бизнес модели и международни взаимодействия. С какво се занимавате най-активно в момента в професионален план? Разкажете ни накратко за най-интересното във вашата професия, за вашата позиция, за пазарите, с които работите? В моята роля като Програмен директор в Infineon Technologies, отговарям за вземането на стратегически решения относно разработването и пазарното внедряване на нови технологии в областта на енергоспестяващите чипове. Нашите продукти се използват в електроуредите в домакинствата, като например зарядни устройства, както и във високоволтовите панели, електромобилите и практически навсякъде, където се изисква ефективно преобразуване на енергията с минимални загуби. Най-интересното в моята позиция е това, че имам възможността да съм на пресечната точка на всички важни за бизнеса отдели. Моето владеене на професионалните им езици и способността ми да комуникирам на компетентно ниво с всеки от тези отдели представлява уникална комбинация от умения, която е от значение за всеки бизнес. Без Global Executive MBA образованието, това би било много по-трудно за постигане и би изисквало значително повече време, което би довело до пропуснати възможности. Относно собствения ми бизнес, дори не съм сигурна дали бих се осмелила да започна това начинание без да имам добра бизнес подготовка, да не говорим колко е важно да разполагам с надежден бизнес партньор и мрежа от подходящи контакти. Като основатели на Vienna Etiquette Society, с усърдие и страст работим за създаването на изключително полезни курсове и събития по етикет, които не само разширяват знанията, но и създават възможности за ценни връзки. Участниците имат възможността да усъвършенстват уменията си в елегантна обстановка, която насърчава високото възприятие за изискани обноски. Партнирате ли си по някакъв начин отново с WU и как? WU и техните alumni мрежи са изключително активни. Самата атмосфера е уникална по рода си, като място, където се гордея и радвам да принадлежа. През цялата година се провеждат различни събития, които подпомагат кариерното развитие. Това включва различни видове коучинг, презентации на видни лидери, нетуъркинг събития, посещения на големи фирми, стартъпи и други подобни дейности. Vienna Etiquette Society  е бизнес партньор на WU Executive Academy , и работим заедно в множество начинания. Наскоро участвахме в Дни на Кариерата. Работим също така усилено с WU EA Female Leaders Network , асоциацията HerBizz International и екипа на WU за international immersions. Нашите дейности включват тренинги по бизнес етикет, изискани маниери, консултации за имидж и подготовка за сезона на Виенските балове. Трудно ли е да си жена и българка на ръководна позиция в международна компания? Това е наистина важна тема, която засяга жените като цяло. Въпреки всички предизвикателства, мога уверено да кажа, че не съм единствената жена от България на ръководна позиция, нито съм единствената завършила бизнес администрация във WU. Затова окуражавам всички българки, които се стремят към върха, да бъдат уверени и да не се спират пред предизвикателствата. Успехът на всяка една от нас по отделно прави пътя по-лесен за тези, които идват след нас. Много ми харесва мотото на професор-декан Барбара Щьотингер и Woman Elevate: ” Когато една жена достигне върха, трябва да изпрати асансьора обратно надолу, за да помогне на друга да се изкачи в кариерата .” Това, разбира се, важи не само за успешните жени, но и за обществото като цяло. Има ли рецепта за това да си добър бизнес лидер? За да бъдеш добър лидер, трябва да бъдеш готов да служиш. Това означава внимателно слушане, четене между редовете и разбиране не само на своя екип, но и на своите ръководители и всички заинтересовани страни. Друга важна черта е способността да поемаш отговорност и да правиш добре преценени рискове. Както казва д-р Пол Стофелс, окуражавайки екипа си: ” Вие поемате рисковете, аз поемам отговорността. ” Това създава обстановка на доверие и емоционална безопасност. Светът се нуждае от повече лидери, ръководещи с емпатия. Какъв бизнес съвет бихте дали на човек, който в момента чете за Вас и обмисля дали има смисъл да инвестира в обучение в WU? Изключително важно е в какъв аспект човек иска да развива своята кариера и своя бизнес.  WU Executive Academy има блестяща репутация и мрежа от контакти в централна и източна Европа. Австрия също така е мост към Германия, Швейцария и Западна Европа, което позиционира университета изключително добре. За хора с международен бизнес бих препоръчала специално  Global Executive MBA програмата. Тя предлага двойна диплома от от WU Executive Academy и  University of Minnesota – Carlson School of Management, което представлява огромно предимство. Програмата е много интернационална и включва учебни пътувания в Южна Америка, Африка, Азия и разбира се, в САЩ. Тук участниците се потапят в самата среда, виждат проблемите от първа ръка, изпитват културата и научават тънкостите на правене на бизнес в този специфичен пазар и геополитическо положение. Друга важна точка е, че рейтингът на университета се покачва бързо и разбира се, по добри причини. Вярвам, че скоро WU ще бъде сред университетите в по-висока ценова категория, тъй като все повече хора се убеждават в качеството на образованието. Следователно, сега е идеалният момент за инвестиране в ЕMBA във WU. Цените никога няма да бъдат толкова достъпни, както са в момента. Доброто образование играе огромна роля в кариерното израстване. Въпреки това, притежаването на знания само по себе си не е гаранция за успех. Начина, по който използваме тези знания, взаимодействаме с бизнес партньорите си, нашите обноски и впечатленията, които оставяме, са от съществено значение. Те определят дали хората избират нас за бизнес партньори. Спазването на правилата за добри обноски е демонстрация на респект и помага за създаването на хармонични партньорства. Затова вярваме, че доброто бизнес образование, обогатено с обучение по етикет, е печелившата комбинация. От студент във Виена до ръководител на една от най-големите ИТ компании в България: Андон Сименов разкрива формулата на успеха Пред Money.bg говори IT предприемачът Андон Симеонов

https://money.bg/career/balgarkata-v-avstriya-koyato-e-vazhna-chast-ot-menazhiraneto-na-svetoven-gigant-za-chipove.html

bgonair.bg – ВУЗФ търси отличниците на България с уникална кампания за бъдещи студенти

Публикувана: 30.04.2024 14:05

Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) обявява старта на третото издание на своята специална кампания „ВУЗФ за отличниците“. Инициативата е насочена към кандидат-студенти, които са завършили средното си образование с отличен успех и имат желание да продължат академичното си развитие в ТОП 3 университет в страната, в направление „Икономика“, според рейтинговата система на МОН.

Чрез кампанията бизнес университетът ще предостави изключителни условия за обучение на отличниците на България, като им подсигури международно признато образование и възможности за професионална реализация.

Отличените кандидат-студенти ще спечелят 30% отстъпка от семестриалните такси за първата година от обучението си в бакалавърска степен.

Кампанията стартира от 1 май 2024 г. и продължава до 10 юли 2024 г., като ще премине през два етапа. Първият етап е чрез регистрация за участие на желаещите, с изпращане на заявление до e-mail: priem@vuzf.bg. Вторият етап изисква кандидат-студентите да отговарят на условието да имат общ успех от дипломата си за средно образование и от държавните зрелостни изпити, не по-нисък от Отличен 5,50. Всички кандидати, отговарящи на условието за отличен успех, които желаят да се обучават във ВУЗФ, трябва да изпратят копие от дипломата си за средно образование до 10 юли на посочения имейл адрес.

„Нашата мисия е да подкрепяме младите таланти и да създадем ефективен мост между средното и висшето образование“, казва ректорът на ВУЗФ, проф. д.ю.н. Борис Велчев. „Кампанията предоставя изключителна възможност за отличниците да развият своя потенциал в учебна среда, призната на национално и международно ниво.“

Отличниците, които ще участват в кампанията, ще могат да избират между осем прогресивни и разнообразни програми, които обхващат всички аспекти на икономическите науки. Сред атрактивните предложения за кандидат-студентите са специалностите: „Информационни технологии и бизнес мениджмънт“, „Бизнес стратегии и управление на проекти“, „Финанси и международен бизнес“, „Мениджмънт, маркетинг и дигитален бизнес“, „Бизнес психология и човешки ресурси“, „Счетоводство и одит“ – акредитирана от ACCA, „Застраховане и осигуряване“ и „Бизнес мениджмънт и маркетинг“ с преподаване на английски.

През новата академична 24/25 година бизнес университетът ще осигури на студентите си и възможност да придобият втора диплома от престижния немския университет Coburg University of Applied Sciences and Arts.

Освен академичната подготовка, ВУЗФ активно подкрепя студентите си с практически възможности чрез стажантски програми, които не само улесняват професионалната реализация, но и допринасят за високите нива на заплати след завършване. През 2023 г. завършилите студенти от ВУЗФ са сред най-високо платените икономически специалисти в страната, със среден облагаем доход от 3301 лева, според данни на Националния осигурителен институт.

Този успех се дължи на комбинация от актуални специалности, международно признати дипломи, квалифициран преподавателски състав с опит, както в академичните среди, така и в бизнеса, а също така и силна мрежа от бизнес партньори.

Всеки кандидат-студент, който желае да получи подробна информация за кампанията „ВУЗФ за отличниците“ и университета или как да избере най-подходящата специалност за себе си, може да си запази час за среща на e-mail: jgeorgieva@vuzf.bg, да се свърже по телефон на 02 401 58 07 или да научи повече на сайта на ВУЗФ – www.vuzf.bg.

Google News Showcase. Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в

https://www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/343711-vuzf-tarsi-otlichnitsite-na-balgariya-s-unikalna-kampaniya-za-badeshti-studenti

forbesbulgaria.com – Предприемачите с оптимистични нагласи за бизнес средата у нас

Публикувана: 29.04.2024 16:00

Избрани статии и новини от редакцията на Forbes България

Българските предприемачи са оптимистично настроени за стопанската конюнктура в страната. През април 2024 г. общият показател на бизнес климата се покачва с 1.8 пункта в сравнение с март (от 23.0% на 24.8%), като ръст на показателя е регистриран във всички наблюдавани сектори – промишленост, строителство, търговия на дребно и услуги, показват данни на Националния статистически институт (НСИ). Основен проблем за стабилизиране на секторите, с който мениджърите продължават да се сблъскват, са несигурната икономическа среда и недостигът на работна сила.

КЛЮЧОВИ ФАКТИ

1.2 пункта (от 23.5% на 24.7%) в резултат на оптимистичните оценки на промишлените предприемачи за настоящото бизнес състояние на предприятията. Настоящата производствена активност също се подобрява, като се отчита и увеличение на притока на нови поръчки през последните три месеца. Средното натоварване на мощностите през април е с 0.3 пункта под нивото от януари и достига 74.9%.По отношение на продажните цени в промишлеността по-голяма част от мениджърите очакват те да запазят своето равнище през следващите три месеца

При търговията на дребно бизнес климатът се покачва с 3.6 пункта (от 26.1% на 29.7%) главно поради подобрените очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Прогнозите им както за обема на продажбите, така и за поръчките към доставчиците през следващите три месеца остават оптимистични. По отношение на продажните цени очакванията на търговците на дребно са за запазване на тяхното равнище през следващите три месеца

Бизнес климатът в строителството увеличава с 1.1 пункта (от 25.5% на 26.6%), което се дължи на по-благоприятните оценки и очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията. Производственият график е осигурен с договори за по-голям период от време в сравнение с три месеца по-рано. Същевременно и очакванията за нови поръчки през следващите шест месеца се подобряват. Относно продажните цени в строителството мениджърите предвиждат те да останат без промяна през следващите три месеца.

При услугите се наблюдава ръст от 1.8 пункта (от 16.5% на 18.3%), което се дължи на позитивните оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Същевременно обаче прогнозите им относно търсенето на услуги през следващите три месеца са по-неблагоприятни. Очакванията на мениджърите са цените да останат без промяна.

ДОПИРАТЕЛНА ТОЧКА

Бизнес наблюденията в промишлеността, строителството, търговията на дребно и сектора на услугите събират информация за мненията на предприемачите по отношение на състоянието и развитието на техния бизнес. От май 2002 г. всички бизнес наблюдения се финансират съвместно от НСИ и Европейската комисия. Отговорите на въпросите от анкетите са представени в тристепенна категорийна скала от типа: „увеличение“, „без промяна“, „намаление“ или „над нормално“, „нормално“, „под нормално“. Балансите на оценките се изчисляват като разлика на относителните дялове по екстремните варианти на отговор. Показателят „бизнес климат“ е средна геометрична на балансите на оценките за настоящата и за очакваната бизнес ситуация в предприятията през следващите шест месеца.

ГОЛЯМО ЧИСЛО

4900.Толкова предприятия анкетира Националния статистически институт всеки месец.

https://forbesbulgaria.com/2024/04/29/predpriemachite-s-optimistichni-naglasi-za-biznes-sredata-u-nas/