Токсичното работно място е това, в което постоянно има враждуващи групи, конфликтите са нещо регулярно, а високото напрежение води и до повишаване на децибелите. Токсични са поведенията у хората, които тенденциозно изключват даден член на екипа и демонстрират различно поведение, често неуважително, спрямо него или нея. Тези хора понякога не осъзнават, че вредят на останалите, затова се препоръчва при всяка възможност да им се обръща внимание за това. Ако няма промяна, тогава назряват сериозни сблъсквания и неразбирателства. Да се навигира в тях е трудна, но не непосилна задача.
Избягване на конфликти
Задача на добрите мениджъри е да разрешат конфликти между колеги и да създадат условия, в които те да се изяснят преди враждата да се разрастне прекалено. В противен случай за участниците в спора работното място става все по-токсично и единственото решение след време остава напускането на компанията на един от тях.
До колкото е възможно, добре е конфликтите на аботното място да бъдат избягвани. Ако човекът с токсично поведение не е от тези, с които е необходим ежедневен контакт, то той или тя може да се избягва. Ако не може, добър подход е интеракциите с токсичния колега да протичат спокойно и с минимално напрежение.
Високо напрежение
Експертите като професор Консън Лок, преподавател по Управление в Лондонско училище по икономика и политически науки, съветват да бъдат идентифицирани застъпници на работното място, които да подпомогнат в дадена ситуация. Например за жените, работещи в индустрии, доминирани от мъже, често наблюдават „менсплейнинг“ – да бъде обяснено нещо на човек, запознат в детайли с темата. За такива моменти е добре дамите да имат застъпници, които да ги подкрепят когато са прекъсвани по време на среща.
След ситуация, в която човек се е сблъскал с токсично поведение и подобно на спирала случката се върти в главата му/й отново и отново, писането помага. Да се опише случилото се в тетрадка помага мислите да се „излеят“ на листа и така да бъде свалено напрежението. Това упражнение трябва да се случва насаме, като написаното следва да остане единствено за личен архив.
Ако ситуацията е станала толкова нажежена, че афектира менталното здраве на човек, тогава със сигурност е време за промяна на работното място. За да не попадне отново в подобна ситуация, при интервю с нов работодател има начини да се разбере повече за културата на компанията. Кандидатът може да научи много за даден работодател от това какво отношение получава по време на процеса на подбор, както и като задава въпроси в хода на интервюто.