12.09.2024

Стартира кандидатстването в конкурса “Иновативно предприятие на годината”

От днес българските фирми могат да кандидатстват в Конкурса „Иновативно предприятие на годината“, който през 2024 г. ще се проведе за 20-и пореден път. Конкурсът е отворен за всички български предприятия, които през последните три години са разработили и внедрили иновации с високо качество и оригиналност и имат въздействие на националния и световен пазар.

Конкурсът „Иновативно предприятие на годината“ насърчава успешни български бизнес модели, базирани на иновации и нови технологии. Конкурсът е символ на престиж за българския бизнес, като демонстрира неговата способност да създава и внедрява иновации, които променят икономическия и социалния пейзаж на страната.

Заявленията се подават по електронен път до 21 октомври 2024 г. ТУК.

Победителите ще бъдат обявени през декември в рамките на годишния Национален иновационен форум. Финалистите ще получат престижната марка „Високи постижения в иновациите“.

През 2024 г. конкурсът ще отличи победители в осем категории

  • Пазарно лидерство: За компании, които са наложили своята иновация на международния пазар.
  • Качество на живот: За иновации, които водят до значително подобряване на качеството на живот и здравето на потребителите.
  • Зелена иновация: За решения, които насърчават устойчивото и екологосъобразно развитие.
  • Социална иновация: За иновации, които решават социални проблеми и отговарят на социални предизвикателства.
  • Иновация в креативните индустрии: За иновации, създадени в областта на креативните индустрии.
  • Дигитална трансформация: За иновации, свързани с дигитализацията на икономиката и обществото.
  • Иновативен стартъп: За новосъздадени компании, които демонстрират висока степен на иновации.
  • Иновативен мениджмънт: За компании, които успешно интегрират иновации в своя управленски модел.

През изминалите две десетилетия над 130 български компании са получили признание за своите иновативни проекти чрез участието си в конкурса.

Кандидатите преминават през многопластов процес на оценяване, който включва проучване и интервюта, за да се оцени не само новостта и качеството на иновацията, но и нейното въздействие на пазарно, социално и екологично ниво.

Повече информация може да откриете на сайта на фондация „Приложни изследвания и комуникации“.

ESGnews.bg е медиен партньор на конкурса!