02.12.2024

Създаване на по-включваща среда за служителите, работещи хибридно

Хибридната работа стана по-скоро правило, отколкото изключение в много компании, включително в България. Лидерите срещат предизвикателства да осигурят пълноценното включване на всички служители на различните етапи от работата им за фирмата, тъй като дистанционно работещите служители се сблъскват с предразсъдъци. Пример за това е пристрастност към близостта e предположението, че тези, които работят от вкъщи, са по-малко продуктивни от тези, които работят от офиса.

Може да бъде създадена хибридна структура, която да подпомага служителите на всяко ниво, от назначаването до напускането на компанията.

Процес на назначаване

По време на онлайн интервюта за отворени в компанията позиции, от съществено значение е да бъдат комуникирани най-важните детайли, например очакванията човека, който ще заема въпросната позиция, както и корпоративната култура и ценности. Културата на компанията отразява и влияе на нейните ценности, вярвания и нагласи, в допълнение към нивата на ангажираност на служителите, производителност и удовлетворение от работата.

Хората искат да работят за организации, които се отнасят към тях с уважение, чиито ценности и вярвания са в съответствие с техните собствени и които предлагат положителна и ангажираща култура на работното място. Кандидатите са предпазливи да работят за организация с известна лоша фирмена култура и е по-вероятно да се колебаят да приемат предложения за работа.

Интервюто е първият досег на кандидата с компанията, затова получената информация дава ценни насоки, определящи решението му/ѝ дали да се присъедини към екипа или не.

Онбординг и обучения

Посрещането на нов член на екипа хибридно изисква допълнителни усилия. Процесът, в който новият служител опознава екипа, длъжността си и системите, които трябва да използва, изисква време и търпение. Добре е да се помисли за формата на обучението и да се има предвид, че различните хора се учат по различен начин. Предоставянето на съдържание в различни форми може значително да подобри достъпността. Писмените публикации са предназначени за читатели, но аудиозаписите са полезни за хора, които се учат най-добре чрез слушане. Инфографиките и диаграмите са примери за визуални презентации, които могат да помогнат за предоставянето на сложна информация в по-лесно разбираем стил.

Задържане

При голямата конкуренция за таланти на пазара на труда, задържането им в организацията е сложна задача. Развиването на културата на приобщаване включва създаване на среда, в която всеки се чувства добре дошъл, уважаван и ценен. Служителите, които се чувстват включени, е по-вероятно да бъдат положително ангажирани в организацията.

Провеждането на интервюта с ключови служители, за да бъде разбрано какво харесват в ролята си и какво биха искали да променят, е тактика, използвана от много американски компании. Това “повторно набиране на персонал” може да даде информация, от която мениджърите се нуждаят, за да развиват служителите си и да попречат на талантите да проучат други възможности.

За да разберат мотивите за напускане на ключови служители, някои компании провеждат интервюта преди напускане. Тези интервюта са възможност за събиране на честна обратна връзка и конструктивна критика за работното място.