08.10.2024

Amazon насочва клиентите към устойчиви продукти

Програмата Climate Pledge Friendly на Amazon улеснява клиентите да идентифицират продукти с характеристики за устойчивост и ще бъде стартирана в Белгия. Повече от половината белгийци намират за трудно да идентифицират такива продукти, когато пазаруват онлайн, а 55% заявяват, че искат търговците на дребно да им помогнат да направят по-устойчив избор, посочват от Amazon.

Клиентите в Белгия вече ще могат да открият над 70 000 продукта с различни характеристики за устойчивост – от продукти, направени с рециклирани материали и органично съдържание, до продукти, които са по-енергийно ефективни в сравнение с подобни продукти. Тези характеристики се основават на 41 проверени и уважавани сертификати на трети страни, признаващи продукти с подобрения в поне един аспект на устойчивостта.

Програмата Climate Pledge Friendly

Тя бе стартирана в Белгия като ново проучване сред 1000 потребители, поръчано от Amazon от OnePoll през юли 2024 г. Резултатите от допитването показват, че 56% от купувачите в Белгия се затрудняват да разпознават продукти с характеристики за устойчивост.

Всъщност белгийските купувачи намират за по-лесно изграждането на плоски мебели (42%), готвенето на сложна вечеря от нулата (39%) и научаването да използват нов компютърен софтуер (28%), отколкото да разберат въздействието на продуктите върху околната среда, когато пазаруват.

Само 11% от респондентите в Белгия казват, че винаги разбират въздействието на продукта върху околната среда, когато пазаруват, а повече от половината (55%) от анкетираните искат търговците на дребно да им помогнат да направят по-устойчив избор, когато пазаруват ежедневни артикули, като чорапи, захар или продукти за лична хигиена като сапун и слънцезащитен крем.

“Продуктите със сертифицирани характеристики за устойчивост са най-добрият избор за белгийските купувачи и е изключително важно клиентите лесно да разберат какво точно означават тези сертификати. Със стартирането на програмата Climate Pledge Friendly ние ги улесняваме да правят по-устойчив избор, когато пазаруват. Нашата програма Climate Pledge Friendly обхваща множество продуктови категории, от красота и мода до килер, домакинска и лична електроника”, казва Ева Файкт, управител на amazon.com.be.

Първите пет продуктови категории, за които белгийските купувачи очакват да намерят по-устойчиви опции, включват облекло (53%), почистващи продукти (44%), храни и напитки (44%), електроника/уреди (37%) и козметика и красота (36%).

Продукти с “устойчиви характеристики”

За по-лесно идентифициране от клиентите отговарящите на условията продукти имат надпис „устойчиви характеристики“ с посочена връзка, която помага на клиентите да научат повече за продукта от гледна точка на устойчивостта – това може да включва производствени процеси, произход или опаковка – когато пазаруват в онлайн магазина на Amazon Белгия.

Сертификатите са от значение за белгийските купувачи, като почти три четвърти (74%) от анкетираните казват, че е по-вероятно да се доверят на твърденията за устойчивост на даден продукт, ако са подкрепени от официален сертификат от реномирана организация. Един на всеки двама (50%) анкетирани белгийски купувачи също твърдят, че са изоставили покупка, когато не са се доверили или не са разбрали твърденията за устойчивост.

През 2023 г. изборът на продукти Climate Pledge Friendly на Amazon нарасна дo повече от 1,4 милиона артикула в световен мащаб – увеличение от 157% спрямо 2022 г. Повече от 60 милиона клиенти на Amazon в световен мащаб преминаха към Climate Pledge Friendly продукт от обичайните си покупки, изпращайки сигнал на търговските партньори на Amazon, че клиентите искат да пазаруват продукти с характеристики за устойчивост.

Сред най-гледаните характеристики за устойчивост, които белгийските купувачи търсят, са рециклируеми опаковки (35%), намалени опаковки (33%), доброта към животните (31%), водна ефективност (28%), енергийна ефективност (25%), и предмети, произведени с химикали, безопасни за човешкото здраве и околната среда (24%), според проучването.