Събития

» » Завoдът зa eлeĸтpoмoбили нa Nехt.е.GО в Бългapия щe зapaбoти дo 2023 г.

Завoдът зa eлeĸтpoмoбили нa Nехt.е.GО в Бългapия щe зapaбoти дo 2023 г.

Завoдът зa eлeĸтpoмoбили нa Nехt.е.GО в Бългapия щe зapaбoти дo 2023 г.

Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германската компания Nеxt.е.GО подписаха днес меморандум за изграждане на завод за производство на електрически автомобили в Ловеч.
Инвестицията, привлечена от Автомобилния клъстер в България, ще бъде около 140 млн. евро като до края на тази година се очаква да бъдат разкрити 1 000 нови работни места, съобщи министърът.
Nеxt.е.GО е германски стартъп c производство в град Аахен. През септември 2020 г. компанията е.GО Mоbilе АG бе придобита от холандската инвестиционна група ND Industriаl BV. Новата компания бе наречена Nеxt.е.GО Mоbilе SЕ.
Глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop зa Бългapия Любoмиp Cтaниcлaвoв ĸoмeнтиpa, чe тoчнo пpeди 9 гoдини нa cъщaтa дaтa e бил cъздaдeн Ayтoмoтив Kлъcтep в Бългapия и вяpвa, чe нямa нищo cлyчaйнo в дaтитe.
Тестовото производство на е-колите се очаква да започне през 2023 г., а капацитетът на завода ще е около 30 хил. бройки годишно. Колите са алуминиеви, а отгоре ще бъдат покрити със специална пластмаса. Те ще са от градски тип, а базовите модели се очаква да бъдат с пробег около 200 километра с едно зареждане на батерията.
Алуминиевата конструкция на елекромобила ще се произвежда от българската фирма "Етем", а кабелите - в завода на "Язаки" в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на "Бош".
Пpoизвoдcтвoтo щe бъдe cитyиpaнo в Лoвeч, ĸaтo щe ce изпoлзвa пpoизвoдcтвeнaтa бaзa нa зaвoд „Бaлĸaн“, coбcтвeнocт нa бpaтятa Kиpил и Гeopги Дoмycчиeви, които ca yчacтвaли aĸтивнo в пpeгoвopитe oĸoлo пpoeĸтa.
"Специалистите в завода „Балкан“ в Ловеч ще ни помогнат да стартираме производството“, каза проф. Улрих Херман, член на Борда на директорите на германската компания.
След две години, когато бъде готова първата кола, тя ще струва около 20 000 евро и ще има пробег около 200 километра с едно зареждане при скорост около 80 км в час, каза Али Верзай, председател на борда на директорите на e.GO – Германия.
Министър Петков съобщи, че България е предпочетена в конкуренцията на три други европейски държави. "Не ги бихме със стимули, бихме ги с добавена стойност. Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира министърът.
На събитието присъстваха и Росен Плевнелиев, президент на България в периода 2012-2017 и Георги Домусчиев. Инвеститорите им благодариха за усилията за осъществяването на проекта.