14.11.2024

BILLA България е намалила емисиите си с 34% в сравнение с 2012 г.

Инвестиции за близо 60 милиона лева за експанзия и реновации, изграждане на нова логистична база за над 50 милиона лева, 161 магазина в 50 града, близо 5 300 служители и ръст на оборота от 6,6% за първите 10 месеца на 2024 г. спрямо същия период на 2023 г., постоянно нарастващ брой на клиентите като за периода януари-октомври ръстът е от 4,5%. Това са част от впечатляващите бизнес постижения на BILLA България през 2024 г., представени от изпълнителния директор на BILLA България Вигинтас Шапокас.

Устойчивост

Компанията е намалила СО2 емисиите си с 34% в сравнение с 2012 г. Това показва докладът за устойчивост за 2023 г. През същата година са били осигурени също така 3,9 млн. кВч електроенергия от собствени фотоволтаични инсталации. Благодарение на СО2 базирани хладилни витрини пък се пести 30% енергия.

Пазарният дял на BILLA България е 20%

След като в периода 2021-2022 година BILLA отбеляза значително повишение на пазарния си дял, в последните две години, компанията задържа нивото от около 20% в изключително конкурентна среда.

BILLA продължава да бъде ритейл веригата с най-голям брой магазини в страната. Към края на октомври 2024 г. броят им е 161 в 50 града. До края на годината предстои да бъдат открити 4 нови магазина. Един от тях ще бъде в нов град за веригата – Тетевен, два ще са в Плевен, а един – в Бургас.

Дефлация на цените

Компанията продължава да осигурява стабилни ценови равнища за своите клиенти и дори отчита дефлация при продажните цени. Спадът през октомври 2024 г. спрямо октомври 2024 г. е от 0.72% и изразява устойчива тенденция за намаляване на цените. От основните хранителни категории най-съществено намаление се отчита в категория „Основни храни“ – 5,8%. На второ място е спадът при консервираните храни – 4,46%, а на трето „Месо и деликатеси“ със спад от 3,44%.

При нехранителните категории значителен спад от 6,73% се отчита при „Почистващи препрати и детергенти“. При козметиката намалението е с 4,8%.

Инвестиции

През 2024 г. инвестициите на BILLA в откриване на нови и реконструкция на съществуващи магазини бяха за близо 60 млн. лева. Допълнителни близо 45 млн. лв. бяха инвестирани в изграждането на новата логистична база в с. Загоре, до гр. Стара Загора, която предстои да бъде открита през пролетта на следващата година.

Компанията ще продължи и активната си инвестиционна програма в България. През 2025 г. се очаква да бъдат открити 13 нови магазина. BILLA ще навлезе в нови градове като Видин, Трявна, Тутракан и Горна Оряховица. Освен това ще бъде разширена и филиалната мрежа в големите градове. Очаква се експанзията на компанията да е на стойност близо 45 млн. лв.

Успоредно с откриването на нови магазини ще продължи и модернизирането на съществуващите. През следващата година над 10 филиала ще бъдат реконструирани според най-модерните ритейл стандарти. За тази цел ще бъдат инвестирани над 14 милиона лева.

Важно перо в инвестиционната програма ще бъде и откриването на логистичната база в с. Загоре. Финалният етап от строителните дейности се очаква да бъде на стойност над 4,5 млн. лв.