Китайският автомобилен производител Build Your Dreams (BYD) ще обмисли изграждането на втори завод за сглобяване в Европа през 2025 г., каза неговият европейски управляващ директор Майкъл Шу, цитиран от Euractiv.
Говорейки на конференцията Future of the Car на FT, Шу каза, че целта на BYD е да предостави на Европа евтин електрически автомобил, базиран на своя китайски модел Seagull.
„Европейската версия на Seagull, която се продава на дребно в Китай за по-малко от 10 000 долара, трябва да струва по-малко от 20 000 евро в Европа“, каза Шу.
BYD иска да стане водещ производител на електромобили в Европа
Електромобилите са средно с около 30% по-скъпи от еквивалентните модели с двигатели с вътрешно горене, което подби търсенето на автомобили с нулеви емисии. В резултат на производителите на стари автомобили в Европа се налага да разработват по-достъпни като цена модели.
Шу каза, че BYD иска да стане водещ производител на електромобили в Европа до 2030 г.
„Ние сме убедени, че можем да бъдем на водеща позиция до 2030 г.“, смята той.
Все по-ползотворни отношения между Китай и Унгария
BYD заяви миналия декември, че ще построи завод за електромобили в Унгария, превръщайки се в първия голям китайски автомобилен производител с производствена база в Европа.
Изявленията на Шу бяха направени докато китайският президент Си Дзинпин бе на посещение в Унгария по време на първата му европейска обиколка от пет години насам.
Унгария при десния премиер Виктор Орбан се превърна във важен търговски и инвестиционен партньор за Китай, за разлика от някои други страни от Европейския съюз.
Топлите политически отношения бяха използвани умело от унгарска страна за привличане на инвестиции – китайски производители на батерии и електрически превозни средства вече започнаха производство в Унгария.
Производителят на батерии за електромобили CATL е сред най-големите инвеститори със завод за батерии на стойност 7,3 милиарда евро в Дебрецен.