LEGO Group обяви стартирането на нова Програма за устойчивост на доставчиците, насочена към увеличаване на сътрудничеството с доставчиците за постигане на климатичните цели и очертаване на нов набор от действия и изисквания към доставчиците, включително определяне и докладване на цели за намаляване на емисиите, предава esgtoday.com.
Според компанията новата програма представлява ключова част от плана за действие за климата на LEGO Group. Компанията обяви поредица от ангажименти, свързани с климата миналата година, включително обещание за постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г., а също така се ангажира с междинна цел за намаляване на емисиите с 37% до 2032 г.
Емисиите от Обхват 3, или веригата на стойността, представляват по-голямата част от климатичния отпечатък на компанията, като повече от 99% от въглеродните емисии на LEGO Group произхождат извън нейните собствени операции, предимно от доставчици, които осигуряват и доставят суровини, машини, продукти и услуги, свързани с неговите продукти.
Тези емисии от веригата на стойността обикновено са най-трудни за справяне. LEGO Group обяви миналата година, че се е отказала от плановете си да произвежда тухлички от пластмаси от рециклирани бутилки, един от ключовите проекти, насочени към отдалечаване от пластмаси на основата на изкопаеми горива и намаляване на въглеродния отпечатък.
LEGO Group обяви по-рано тази година, че ще започне да обвързва част от бонусите за всички наети служители с целите за намаляване на емисиите, започвайки от тази година, като използва нов ключов показател за ефективност (KPI), измерващ въглерода от своите фабрики, магазини и офиси, както и своите емисии от бизнес пътувания.
Ключова роля на доставчиците
От компанията казаха, че новата програма се стартира като признание за критичната роля, която доставчиците играят в подпомагането на постигането на нейните цели.
„Казано просто, свят с мрежа с нулеви емисии просто не е възможен, освен ако не намерим решения, които са по-големи от нашите собствени операции. Няма да можем да постигнем нашите цели за устойчивост сами – трябва да работим в партньорство с нашите доставчици. Искаме децата да наследят здрава планета и няма време за губене“, заяви Анете Стубе, главен директор по устойчивост в LEGO Group каза.
Ключовите действия в новата програма включват изисквания за отчитане на количеството въглерод, свързано с продуктите и услугите, закупени от LEGO Group, като годишното отчитане започва през 2024 г. Компанията също така ще поиска от доставчиците краткосрочни цели, показващи намаления на емисии, свързани с производството на закупените продукти до 2026 г. и допълнително до 2028 г. Освен това програмата ще включва сътрудничество за идентифициране и разработване на действия, които доставчиците да предприемат, за да постигнат целите на LEGO Group за намаляване на емисиите в области, включително подобряване на ефективността на съоръженията, преминаване към възобновяеми енергийни източници и намиране на по-малко въглеродно-интензивни начини за транспортиране на материали.
Компанията добави, че ще споделя знания с доставчиците, за да им помогне да постигнат целите си, първоначално фокусирани върху отчитането на въглерода, и че разполага с екип от експерти по устойчивост, с които нейните доставчици могат да се свържат при необходимост.
„Устойчивостта е лиценз за работа и изискване за това как правим бизнес, включително как избираме нашите доставчици. Имаме идеи и път, но не можем да го направим сами. Имаме нужда от всички наши страхотни партньори, които да ни помогнат да постигнем целите си за устойчивост. Програмата за устойчивост на доставчиците се основава на сътрудничество и не можем да подценяваме силата на съвместната работа за създаване на истинска, трайна промяна и по-устойчиво бъдеще“, каза Карстен Расмусен, главен оперативен директор в LEGO Group.