Производителят на луксозни автомобили Porsche се отказва от целта си за продажби на електрически превозни средства (EV) поради липса на търсене от страна на клиентите, съобщава Евронюз. Компанията планираше електромобилите към 2030 г. да представляват към 80% от общите продажби. Сега обаче шефовете на Porsche обявиха, че продажбата на електромобили ще зависи пряко от търсенето на пазара.
„Преходът към електрически превозни средства ще отнеме повече време, отколкото предполагахме преди пет години. Все пак нашата продуктова стратегия остава настроена така, че да можем да доставим над 80% от нашите превозни средства като изцяло електрически през 2030 г. – но в зависимост от търсенето на клиентите и развитието на електромобилността“, се казва в официално изявление на Porsche.
Опасения и недоверие
Компанията не е единственият производител на автомобили, който страда от нежеланието на клиентите да преминат към електрически превозни средства. Твърди се, че шофьорите не са склонни да направят прехода поради опасения относно най-новите технологии. Съществува и недоверие към алтернативните на бензина нисковъглеродни “е-горива”.
„Porsche следи много внимателно по-нататъшното развитие на пазара на EV. Компанията е гъвкаво позиционирана за бъдещето, за да може да реагира на най-новите изисквания и нагласи на клиентите си, дори и след 2030 г. Целта ни не е намалена, а просто отразява ситуацията около развитието на електронната мобилност по света“, се казва още в изявлението на Porsche.