В България се произвеждат 9 световни марки бира, съобщиха от Съюза на пивоварите
Любопитни факти за пивопроизводството, специални технологии на приготвяне на бирата и неразказвани досега моменти от историята на „Загорка“ бяха само някои от акцентите на 3-тия медиен тур от Националната бирена академия. Инициативата на Съюза на пивоварите в България (СПБ) се е заела с важната задача да разкрие в реална производствена среда през какви специфични процеси преминава пивото, за да се получи крайният продукт.
„С посещенията по пивоварните, Съюзът на пивоварите иска прозрачно и на популярен език да покаже не само традициите в производството, но и значението на иновациите, знанията и уменията, които са ключови да произвеждаме в България бира с отлични качества. За първите 6 месеца на тази година капиталовите инвестиции на членовете на Съюза на пивоварите вече са 26 милиона лева “- коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ.
По време на посещението в „Загорка“ журналистите, участници в Националната бирена академия, бяха запознати „на живо“ със стъпките в производствения процес и спецификите на основните суровини, влагани в пивото – малц, хмел, вода и пивни дрожди (т.нар. бирена мая). Всяка една от съставките на бирата има своята особеност, която според специфичната пивоварна рецептура, в хода на технологичния процес, формира характера на различните марки и видове бири. Съставките на пивото са напълно естествени, като всяка една от партидите на суровините е придружена от сертификат за качество, който удостоверява техния произход, чистота и съответствие с определени изисквания, които са регламентирани от световно признати стандарти. Уникалният вкус на всяка бира зависи и от водата, с която се произвежда.
„Интересно е да се знае, че всяка година български марки пиво са носители на медали на Монд Селексион – най-престижната европейска организация за качество. Безупречният професионализъм на родните пивовари, съчетан с добрите технологични и производствени практики, са причина в страната да се произвеждат под лиценз и 9 от световно известните брандове бира – израз на доверието на глобалните производители към нашите колеги.“ категорична е Ивана Радомирова.
През 1994 г. „Загорка“ става част от глобалното семейство на „Хайнекен“. Оттогава насам, вече 24 години, повече от 133 млн. евро са инвестирани в модернизацията и увеличаването на производствения капацитет на „Загорка“.
Динамичната инвестиционна политика на компанията включва и реализиране на програма, която да е подчинена на концепцията за устойчиво развитие на околната среда. В резултат, „Загорка“ е изградила и единствения у нас “зелен склад” за готова продукция. Той е проектиран и сертифициран по световно признатия метод за оценяване на екологичните показатели на сгради от всякакъв тип — BREEAM. Към момента, пивоварната в Стара Загора е една от най-съвременните и иновативни сгради в региона на Централна и Източна Европа.
По време на посещението медии и гости разгледаха музея „Светът на Загорка“, разположен в самата пивоварна. Това е първият музей, който е позициониран в работещо предприятие като колекцията му е сертифицирана от Министерството на културата като единствения за сега музей на бирата в България. Експонатите в него показват развитието на пивоварните традиции със запазените и до днес варилни съдове, кранове за точене на бира и дори реклами от основаването на пивоварната през 1902 г. и от годините на социализма.
След „Загорка“, в рамките на Националната бирена академия ще бъдат посетени още няколко големи пивоварни в страната. Съюзът на пивоварите подготвя и кратък филм за българската пивоварна промишленост и традиции. Предварителните планове са той да бъде готов за заключителното събитие на академията в края на м. октомври, на което специален гост ще бъде изпълнителния директор на Европейската пивоварна конвенция, по чиито стандарти и методи работят всички производители на бира.
За Съюза на пивоварите в България:
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната „Болярка – ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.
За повече информация моля вж. www.pivovari.com
За контакти:
Милица Крайнова
Агенция Knowbox
М: +359 888 47 46 46; Е-mail: militza.kraynova@knowbox.bg
Съюз на пивоварите в България
Тел: 02/ 989 40 24
E-mail: ubb@i-n.net