Starbucks и Mercedes-Benz обявиха своята нова колаборация, която предвижда инсталиране на зарядни устройства за електрически превозни средства с висока мощност в 100 обекта на Starbucks на територията на САЩ, съобщава esgtoday.com.
В първата фаза на програмата зарядните станции ще бъдат монтирани в локации на Starbucks от Вашингтон до Калифорния, включително в градските зони и в пустинята, като двете компании обмислят да разширят мрежата за зареждане във времето.
Локациите на Starbucks ще разполагат с 400 kW EV зарядни устройства, оборудвани с NACS кабели и с възможност да поддържат превозни средства с широк диапазон на напрежение.
Зареждането на електромобили е една от ключовите стратегии на компанията, като целта е подобряване на преживяването за клиентите, които да могат да зареждат колата си, докато купуват кафе.
„В Starbucks имаме дълга история на реализиране на проекти за възобновяема и чиста енергия за свързване на общности, които нямат инфраструктура. Партньорството с Mercedes е следващата стъпка в разширяването на нашата мрежа за зареждане на EV, така че нашите клиенти да могат да зареждат устойчиво гориво, докато се наслаждават на Starbucks”, коментира Майкъл Кобори, главен директор по устойчивост в Starbucks.
Компанията обяви цел през 2020 г. да се превърне в компания, ориентирана към ресурсите, включително да съхранява повече въглерод, отколкото отделя, да елиминира отпадъците и да предоставя повече чиста вода, отколкото използва.
Преди това компанията си партнира с Volvo за инсталиране на зарядни устройства по маршрут от централата си в Сиатъл до Денвър.
Създаване на глобална мрежа за зареждане на EV
Стартирането на новото сътрудничество следва съобщението миналата година от Mercedes-Benz за планове за създаване на глобална мрежа за зареждане на EV с цел достигане на повече от 10 000 зарядни устройства с висока мощност на пазари, включително Северна Америка, Европа и Китай, започвайки със САЩ и Канада.
Компанията обяви през 2021 г. план за електрифициране на своя автомобилен парк, включително цел да премине изцяло на електричество до 2030 г., като част от своята „Амбиция 2039“ за постигане на въглеродна неутралност в целия си автопарк и верига на стойността.
„Сътрудничеството между две водещи марки като Mercedes-Benz и Starbucks ще подобри изживяването при зареждане за всички водачи на EV. Заедно се стремим да влеем наслада в този аспект на притежанието на EV чрез целенасочени изживявания, които карат шофьорите да бъдат искрено развълнувани да се включат. Ние предвиждаме бъдеще, в което зареждането на вашия автомобил е толкова лесно, колкото да се насладите на любимия си Starbucks”, коментира Андрю Корнелия, президент и главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz High-Power Charging.