Starbucks обяви, че вече е сертифицирал повече от 6000 свои локации в световен мащаб като „по-екологични магазини“, отговарящи на редица критерии за въздействие върху околната среда и характеристики за устойчивост, включително спестяване на енергия и вода и отклоняване на отпадъци.
Компанията стартира своята инициатива Greener Store през 2018 г., като започна с магазини в САЩ и Канада и си постави за цел да достигне 10 000 Greener Stores в световен мащаб до 2025 г. Броят на сертифицираните Greener Stores почти се е удвоил през последната година, достигайки 6091, след като Starbucks разшири програмата си през 2023 г. до нови пазари в Азиатско-Тихоокеанския регион и регионите на Европа, Близкия изток и Африка, съобщава esgtoday.com.
Към момента компанията вече има Greener Stores на 44 пазара, като новите пазари включват Индия, Хонконг, Индонезия, Малайзия, Нова Зеландия, Филипините, Сингапур, Тайланд, Тайван, Виетнам, Бахрейн, Италия, Франция, Испания и Коста Рика.
Нашата визия за бъдещето е всеки магазин на Starbucks по света да бъде по-устойчив. Ето защо съм развълнуван да видя продължаващия растеж на Greener Stores в световен мащаб, воден от страстта на нашите партньори”, казва Майкъл Кобори, главен директор по устойчивост в Starbucks.
Концепцията Greener Store
За да бъде сертифициран като Greener Store, един магазин трябва да отговаря на 25 задължителни стандарта – разработени в партньорство със Световния фонд за дивата природа и SCS Global Services – в осем области на въздействие върху околната среда, вариращи от енергийна ефективност и стопанисване на водата до възобновяема енергия, отговорни материали, отклоняване на отпадъците, както и проверка от външен одитор.
Различни комбинации от характеристики за устойчивост се използват от магазините, за да отговарят на стандартите, вариращи от елементи като слънчеви панели или резервоари за рециклиране на вода до по-малко видими характеристики, включително високоефективни уреди и HVAC системи и бои и уплътнители с ниски емисии.
От Starbucks посочват, че практиките на Greener Store спестяват на компанията близо 60 милиона долара годишни оперативни разходи в САЩ, включително 30% спестяване на вода и 30% намаление на енергия, и са допринесли за целите на компанията за устойчиво развитие с „позитивни ресурси“, които включват намаляване на въглеродните емисии, използването на вода и депонирането на отпадъци с 50% до 2030 г.
Обещанието на Starbucks за опазване на околната среда оживява чрез ежедневните действия на нашите баристи, които помагат за дефинирането на по-екологичен магазин, нашето иновативно преминаване към чаши за многократна употреба и нашето партньорство с производителите на кафе за практики за устойчиво отглеждане – всичко това е част от нашия ангажимент да даваме повече, отколкото вземаме от планетата”, добавя Кобори.