27.09.2024

Uber иска ЕС да забрани двигателите с вътрешно горене за корпоративни автопаркове до 2030 г.

Компанията за превози Uber поиска от ЕС да забрани използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене за корпоративни автопаркове до 2030 г. Освен това от фирмата настояват ЕС да постави задължителни цели за пускане на електрически превозни средства (EV) на пазара, за да стимулира търсенето и да намали емисиите от автомобили, предаде Евронюз.

Корпоративните автопаркове, включително на лизингови компании, компании за отдаване под наем и таксиметрови услуги, представляват 71% от всички емисии от нови автомобили, според Uber. От компанията твърдят, че електрификацията на автомобилите ще ускори целите на ЕС за 2050 г. за нетна нула и предлагат цел от 100% EV да бъде постигната най-късно до 2035 г.

Позовавайки се на последния доклад на Марио Драги, Uber призовава политиците да предоставят „последователни политики“, предназначени да отключат „значителни инвестиции“, необходими за климатичния преход, добавяйки, че компанията сама не е в състояние да постигне целите за нулеви емисии.

Анабел Диас, вицепрезидент на Uber, заяви, че корпоративните автопаркове трябва да бъдат електрифицирани поради огромното им въздействие върху климата и трябва да действат като катализатор за зеления преход.

„От решаващо значение за шофьорите на Uber и много други европейци, Европейската комисия трябва да помогне за намаляване на разходите за преминаване към електромобили в своя предстоящ „План за чиста промишленост“, за да улесни бързия и справедлив преход“, каза Диас.

Мултинационалната транспортна компания също така поиска от Комисията да съчетае обвързващи цели с подходящи стимули, цитирайки съществуващи субсидии за домакинства с ниски доходи във Франция и Италия или достъпно обществено таксуване в Амстердам и Лисабон.

„В Амстердам всеки, който закупи EV, има право да поиска зарядно устройство да бъде инсталирано близо до дома му, докато в Лисабон ДДС е намален на обществените точки за зареждане, за да се доближи до паритета с домашното зареждане“, гласи изявлението на Uber.

Призивът на Uber е крачка напред от законодателството на ЕС, прието миналата година, което изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г., което на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства.

Съпротива

Прилагането на този закон беше наречено „идеологическа лудост“ от италианския премиер Джорджия Мелони.

„Пътната карта на Зелената сделка, както беше проектирана, вече показа своите противоречия с колапса на европейския пазар на електрически превозни средства и тежката криза на европейските производители на автомобили. Данните говорят сами за себе си. Вече е ясно, че пътната карта не е устойчива“, каза италианският министър на икономическото развитие Адолфо Урсо.

Очаква се Урсо да повдигне темата в Брюксел по време на среща на министрите на икономиката.

Производителите на батерии и компаниите за електроенергия написаха писмо до законодателите на ЕС след европейските избори през юни, призовавайки ги да не оттеглят забраната за автомобили с вътрешно горене до 2035 г.

Това стана след като се появи проектодокумент на Европейската народна партия (ЕНП), който обещава преразглеждане на правилата за нови автомобили и микробуси да използват алтернативни горива с нулеви емисии след 2035 г.