06.12.2024

Vivacom постигна 64,1% намаление на емисиите от Обхват 1 и 2

Vivacom постигна 64.1% намаление на емисиите от обхват 1 и 2 (Scope 1 и 2) в сравнение с базовата 2020 г., като целта на компанията е да постигне 90% до 2030 г. спрямо 2020 г., се посочва в Доклада за устойчиво развитие на компанията за 2023 г. Групата също така си е поставила за цел да намали емисиите от Обхват 3 с 40% до 2030 г. и с 90% до 2040 г. спрямо базовата 2022 г.

„Амбицията ни да постигнем нулеви нетни емисии по цялата верига на стойността до 2040 г. демонстрира водещата роля на United Group в изграждането на по-зелен и свързан свят. Изключителният принос на Vivacom, от използването на възобновяема енергия до рециклирането на отпадъци, подчертава тяхната роля в тази мисия“, заяви Мириам Ди Траглиа, изпълнителен директор „Съответствие, риск и устойчивост“ на United Group.

Vivacom осигури и 29% от консумираната електроенергия от възобновяеми източници, а до 2027 г. компанията иска да достигне 100% възобновяема енергия. Също така 100% от генерирания от телекома отпадък се рециклира, достигайки 587 тона отпадъчни материали през миналата година, включително акумулаторни батерии, техническо оборудване, кабели и хартия, а 557 000 устройства за крайно клиентско оборудване са били рециклирани.

Иновации за устойчива промяна

Vivacom също така ускори и разработването на смарт решения за градовете, предоставяйки на общини и бизнеси възможности за повишаване на ефективността и устойчивостта. От системи за управление на отпадъци до модерни инструменти за мониторинг на водното потребление и замърсяването, тези иновации подобряват градската среда, като същевременно намаляват екологичното въздействие.

Сред продуктовите иновации на Vivacom е въвеждането на първите по рода си в България Half SIM карти. Тези SIM карти използват с 50% по-малко пластмаса и намаляват въглеродните емисии с 30%, според данни на производителя.

През 2023 г. телекомът затвърди ангажимента си към многообразието на работното място, като се присъедини към Хартата на многообразието в България. Компанията се гордее с това, че насърчава приобщаваща среда, в която 42% от служителите са жени, което надхвърля средните стойности за индустрията.

„Напредъкът на Vivacom отразява нашето убеждение, че устойчивостта и иновациите вървят ръка за ръка. Чрез повишаване на енергийната ефективност на нашата инфраструктура, ние се ангажираме да намалим въздействието си върху околната среда, като същевременно поддържаме високото качество на услугите, което нашите клиенти очакват“, сподели Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.